torsdag 13 december 2012

Lusse lelle...

...lusse lelle, elva nääääätter före juuul!
 
Jorå så att´öhh...
Jag har jobbat idag också.
Sliter som en gris om dagarna nu för tiden, ungefär. ^^
 
Men imorgon senni är det äntligen Fredag!!!
Då kan jag vara glad,
för då är det...ehh...just ja...
Bara Lördagen kvar att jobba innan jag får helg!
 
Haha, sjuttsingen vad knepigt det känns!
Jag har ju liksom blivit van nu sen jag slutade på Coop och började där nere att Fredagar betyder helg och ledigt...
Attans vad snabbt man vänjer sig med grejs hörreni!
 
Men jaja, en extra dags jobb efter denna jobbvecka,
det gör varken till eller från känns det som.
Snart är det Lördag eftermiddag och jag har heeela Söndagen ledigt! :)
 
Och lite skönt ska det ändå bli med Fredag,
bara att få sluta klockan tre istället för fem kommer kännas lyx!
En massa mer tid att hinna grejsa på här hemma. :)
 
Här ska det julstädas är det tänkt!
En sån där riktigt grov julstäd, sån där som mamma och pappa alltid gjorde före jul när jag växte upp!
Haha, Det är tradition ta mig fan...
Innan jul ska det storstädas mer än det storstädas någon annan gång om året.
Rensas, slängas och plockas undan sådant som har "blivit" liggande under året.
 
Julstäden är nog den enda städen om året som jag faktiskt kan säga är lite kul att göra.
Det är värt resultatet när det är färdigt så att säga! :)
 
nåväl nåväl,
förutom jobb har dagen bjudit på mat hos mamma
(och matlåda till på köpet! Tack älskade mams för att jag slapp ställa mig framför spisen!),
 
...Och på luciatåg i kyrkan.
Tänkte strunta i att åka upp,
men så när mamma och Moa skulle upp, så kunde jag ju lika gärna hänga på...
Jag ångrar det inte!
Julkänslor for genom hela kroppen likt rosa raketer,
nästan tårögd satt jag där och bara njöt...
Mindes alla de gånger jag själv stått där längst fram i kyrkan och sjungit med ett stearinljus i näven, darrandes av nervositet inför mitt solo...
 
Det var härliga tider det! ;)
 
Trots att luciatåget här i byn krympt med säkert 30-40 personer sen "min" tid,
så gjorde de det förbaskat bra idag lär jag säga!
 
Tack för julkänslorna! :D
 
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken energi du verkar ha;D