onsdag 19 december 2012

Planterad och klar in i minsta detalj

Nu är det snart jul hörreni! =D
 
Är ni färdiga med alla klappar och julbestyr?
...Det är inte jag.
Granen ska fortfarande letas på,
ingen julmat finns i mitt kylskåp,
och några klappar är faktiskt fortfarande oinköpta.
 
Jag har någon slags hatkärlek till den här julstressen som dyker upp vartenda år...
den är både kul,
och grymt jobbig på samma gång.
Lite halvens mysig så där,
samtidigt som man många gånger funderar på att bara skita i hela fadderullan...
 
Men nej, man skiter inte i julen!
Åtminstone inte om man är som mig. ;)
 
Det värsta är dock att få den där alltid-för-korta tiden att räcka till...
men nu tror jag faktiskt att jag har fått ihop det.
Jag har en plan (planerad och klar in i minsta detalj, så att säga^^).
 
Går allt vägen, så kommer jag åka iväg och fixa de sista klapparna och maten på Fredag när jag slutar (Här håller jag tummarna för att det inte blir någon övertid just den dagen).
Och efter Lördagens förmiddagsjobb ska granen fixas och kläs.
Då är allt klart!
...Så när som på en julklapp som i värsta fall inte kommer att hinna till utlämningsstället innan Julafton.
Attans järnspikar! Dålig planering av mig!
 
Söndagen, den tänker jag ägna åt att sitta på golvet i vardagsrummet och slå in de sista julklapparna,
bingolottos uppesittarkväll,
och med att bara njuuuuta!
 
Det ryser i mig av bara tanken!
 


Inga kommentarer: