torsdag 20 december 2012

Ovan vana

Jag har tillbringat min eftermiddag på vardagsrumsgolvet...
Där har jag pysslat och knåpat,
(med hemlisar förstås ;) )
slagit in några fler julklappar...
... och så pysslat lite till.
 
...men nu har jag ont i både röv och ben,
så nu räcker det för idag!
 
Imorgon börjar vi redan klockan sex igen...
har lyckats få tre "sovmornar" (inte börjat förän sju) tre dagar på raken nu eftersom vi inte haft så mycket att göra på jobbet de senaste dagarna.
Skönt för en arbetande abetare!
 
...Men det hade ju suttit ännu bättre om jag inte lyckats vänja mig på att gå upp så där tidigt som jag gjort i över tre veckor nu. ^^
05.10...
Tre dagar på raken (!) har jag slagit upp ögonen och fått panik för att jag halvens har försovit mig,
trots att jag egentligen fått sova i en timme till!
 
Va sjuttsingen,
får man sova sån ska man väl banne mig göra det också!!!?
Inte ligga vaken och bara hoppas på att man lyckas sova några minuter till innan klockan ringer,
och samtidigt vara livrädd för att man verkligen kommer att försova sig när det väl gäller om man nu skulle lyckas somna om. ^^
 
Jag längtar nå oerhört till Söndag morgon...
Så ska jag banne mig ta mig en riktig sovmorgon,
utan något jäddra alarm att vara hypernervös på. :)
 
Nähääjni, dagens avsnitt av julkalendern,
sen blir det att nanna kudde för min del.
Här vankas det jobb,
och sedan en tripp till Borlänge för att köa något groteskt för de där sista julklapparna.
(Fast jag håller ju förstås tummarna på att jag är den eeeeenda som är så sent ute med julisar...
Men ja...Yeah right! ^^)
 
Känns som att det kan bli en hård Fredag! ;)
 


Inga kommentarer: