måndag 30 maj 2011

Tass mot knä

Och så blev det ännu en sån där kväll igen då jag inte vill gå och lägga mig.
Sitter hellre här med tissetatten i knäet och filurar på livet.
Jävlar tokken filurare jag är hörreni.
Känner mig lite lugnare idag,
Inte alls så där rastlös i själen (som Pisos skulle ha yttrat sig) som jag gjort de senaste veckorna.
Kanske är det en biltur på över 50 mil jag skulle behöva ta mig varenda dag?
Nej men ujijuj, nu när bensinen är så dyr å allt,
Jag skulle bli bankrutt på mindre än en vecka!

Har en rätt soft (eller vad man ska kalla det?) vecka framför mig.
Här vankas det jobb Tisdag, sen inget mer förän nästa Onsdag (hoho, pengarna, vart tog ni vägen?)...
Och jag undrar lite lätt hur i kungens byxor jag ska kunna klara av så mycket ledighet på en gång! :O

Men det är mycket planert ändå...
Imorgon ska jag städa mamsens bil (betalningen för lånet),
På Torsdag vankas det smörgåstårte-görning och folkrace,
Fredag åker jag till Örebro och leker (jag menar förståss ÄR) stolt lillasyster åt en färdigpluggad sjuksyster, innan det bär hemåt för ätning av smirretårta och kalasande.
Lördag hoppas jag få spendera dagen med mina systrar, och tar mig eventuellt en sväng till Crusingen och kikar på snajdiga bilar (icke helt bestämt mig ännu)...
Så japp,
Jag ska nog kunna hitta på nånting att sysselsätta mig med de andra dagarna också.

Naannii myser vidare med mästerkatten i huset...

Inga kommentarer: