tisdag 31 maj 2011

Det där med partaj...

Jag undrar hur många gånger i mitt liv jag fått höra att jag är tråkig bara för att jag inte vill dricka?
För att jag alltid försöker behålla kontrollen (även om det finns gånger jag inte lyckats alls så jävla bra, och precis allt har spårat ur).
Släpp loss, ha lite kul, säger de...
Men hur kul har man egentligen när man tappar verklighetsuppfattningen, vaknar morgonen därpå med sprängande huvudvärk och förstår att man inte har en blekaste aning om vad som hände under kvällen?
När man blir liggande i soffan en hel dag och bara ångrar att man drack så förbaskat mycket?

Måste man supa skallen av sig för att ha kul/leva livet?
Räcker det inte med att dricka lagom (om ens alls), bara nångång då och då, och faktiskt vara glad på riktigt?
Kunna ha skoj utan flaskan i näven?
Slippa både ångesten och illamåendet dagen efter?

Är man helt kocko i bollen om man som 22-åring de flesta gånger allra helst vill chilla runt och bli lite smålullig bland människor man tycker om, dra en twist eller två, och så får det vara bra med det,
istället för att ta en superbläcka och härja runt som en annan jäkla partyprisse?

Är jag en tråkig person?
eller är det bara en förjävla merit att faktiskt kunna ha kul utan?
Tråkig Naannii klar för pensionärshemmet?
eller håller jag helt enkelt bara på att växa upp?






Livet ska vara roligt, även dagen efter fest, tycker Naannii...

LAGOM ÄR BÄST!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst har du rätt inställning och det är inte så kul att höra andra tjata att man ska dricka. Tänk tvärtom, att vi som inte vill supa tjatar på de som dricker att dom ska låta bli. Hur populär är man då....

Marika sa...

Håller med, det här året har jag druckit högst en gång i månaden, om ens det. Jag vill hellre göra andra saker som jag mår bra av, och inte får ångest, huvudvärk och spysjuka av :P
Men det kan vara roligt ibland, i lagom mängder! =) Ibland blir man ju sugen på att bli lite rund om fötterna! :)