fredag 20 maj 2011

Känslomässigt skit

Saknar så det gör ont i själen,
Saknar det som var.
Önskar saker som hände aldrig hänt,
önskar tillbaka tron.
Vet att ingenting varar förevigt,
vet att saker tar slut.
Kunde ha gått genom eld och vatten,
kunde ha gett mitt liv.
Försökte rädda det som fanns,
försökte, men det gick förlorat.
Litade ända in i det sista,
Litade om och om igen.
Vet jag inte är den bästa,
vet jag kunde annat.
Tror på förändring,
tror ingenting alls.
Hoppas på en framtid av något,
hoppas att må bra.
Känner tomhet sprida sig,
känner gränslös kärlek svida.
Behöver hopp om livet,
behöver lugn och ro.
Gråter för något underbart som var,
gråter för planerna som fanns.
Ger inte upp ännu,
ger bara tid att tänka.
Besviken för det är inte så man gör,
besviken framför allt.
Älskar den karln av hela mitt hjärta,
älskar, trots all jävla smärta.
Längtar efter bra dagar,
Längtar tillbaks.
Som det var då,
så vill jag ha det nu!

Inga kommentarer: