söndag 29 maj 2011

Ingen jävla dans på rosor det här inte

Nej men fan så depp det blir här emellan åt!
Nu är det väl ändå en skärpning som gäller?
Livet ska ju vara guld och gröna skogar?
En dans på rosor?
Som en sommarnattsdröm?
Som jordgubbar med grädde?
Som en påse godis?

Ja men senni, nu ska jag förstöra era drömmar en gnuttelignutt...
Guldet finns inte alltid där,
de gröna skogarna är fasiken mig inte så gröna om vintern,
Och vem fan vill dansa på en massa taggiga rostjälkar?
Och vem säger att sommarnätter alltid är så finemang? Tänk om det regnar då, och man är ute utan paraflax?,
Jordgubbar kan vara rötna och smaka...jaa, precis, JORD!
Då hjälper det inte ens med lite grädde på moset.
och en påse godis kära ni, kan vara jävligt äcklig den med!
Sorry alla glada livsälskare, men så är det!

Folk tjålar på om vad livet ska, och inte ska vara.
Men det kan man ju inte direkt styra över, ellerhur?
Åtminstone inte om man vill ha någon som helst kontakt med andra människor,
och inte leka enstöring för resten av livet.

Jag kan vara glad,
jag kan vara ledsen.
Och det är inget jag tänker mygla med.
Inte ens den positivaste männskan i hela världa kan va på topp jämt!
ja banne mig, så är det!

Man lär få va lite depp ibland,
Annars märker man ju inte när det är bra!?

Berg-och-dalbana mina vänner...
Det är vad livet är!

Tjollaaaahöpp!

Inga kommentarer: