tisdag 31 maj 2011

Flytta eller inte. här tar jag ställning

Okej, nu har jag testat båda delarna...
Både att flytta från, och bo kvar, i den gemensamma lägenheten när förhållandet gått på skit...
Och jag lär säga att bådadera är förbaskat jävla svårt!
Det går det inte att komma undan från.
Men se så här, skulle jag någon gång vara tvungen att välja (vilket jag verkligen inte hoppas),
så skulle jag välja att flytta!
Det betyder att man kan börja om på nytt, på en helt ny plats, utan att hela tiden behöva påminnas om hur det tidigare var hemma.
Speciellt om man gemensamt kommit överens om hur det ska se ut i lägenheten, valt färg och tapet, och gjort iordning den tillsammans.
Det är tufft nog med alla andra minnen och tankar som ploppar upp hela tiden,
utan att behöva bryta ihop över att stå och hänga tvätt, laga mat, sova, duscha, titta på tv, och allt annat sånt där hemmagöra alldeles ensam på samma plats där man förut var två.

Hoppas att det lär dröja ett jävla bra tag innan det händer något sånt här igen,
om det så jävla tvunget ens måste hända.^^

Jag säger som farmor sa till mig igår när hon frågade när karln min slutade,
och jag sa att jag inte hade nån, att det hade gått på skit, att jag bodde själv:
"Nej men, nu har du ju gjort dig av med två!
Fast i och för sig, det är ju bara två!"

Gjort av med och gjort av med,
Vart "tvungen" skulle jag nog mer kalla det. ^^
Ibland måste man sätta ner foten och säga STOPP, innan man förgör sig själv helt och hållet!

1 kommentar:

musan sa...

Farmor och hennes kommentarer haha. När det tog slut mellan mig och Morgan sa hon :" Ja men då kanske du lyckas ta den där examen iaf" haha. Kanske inte vad man vill höra just då men här är jag och har examen klappad och klar i rätt tid haha. Farmor <3