tisdag 30 september 2008

trötthet och klippning


Uhhh, va jobbigt det var att kliva upp idag.
Är fan inte van att gå upp så tidigt när jag inte ska jobba. Klippning klockan 11 och jobb klockan 14...å ändå gick jag upp klockan 8 å masade mig ut i kylan. Så svårt så svårt, tänkte flera gånger att jag skulle skita i det, ställa fram klockan till halv 10 istället. Men bestämde mig ändå för att jag måste gå upp! Vilket jag är mycket glad över nu, efter 40 minuters promenad, en varm dusch och två smörgåsar.

Hur många gånger förut har jag inte börjat träna, och verkligen kommit in i att promenera varje dag, för att sedan hoppa över det en dag och aldrig mer komma in i det...Jag tänker inte låta det hända, inte den här gången. Inte nu när motivationen håller i sig så länge.

I går kväll när jag tog kvällspromenaden med Djin började jag tänka på att jag skulle behöva köpa stavar så att jag kan gå stavgång. Det sägs ju vara bra träning, å lite omväxling till mina vanliga promenader... Å när jag väl insåg att jag behöver det, kom jag också på mycket annat jag skulle behöva.
En digital våg för det första, har bara en som bara visar hela kilo. och lite tråkigt är det att behöva åka upp till mamma för att väga sig...å Stegräknare skulle ju t.ex. vara bra...å nya träningskläder. Mina lår är så stora att de gnider mot varandra när jag går, och har jag då lite hängiga byxor när det är kallt så får jag skavsår på innerlåren. ont!
Jag skulle kunna fortsätta skriva saker jag skulle kunna ha stor nytta av hur länge som helst...Men tyvärr finns det inga pengar för att ens köpa de saker jag redan räknat upp. inte just nu iaf...att jobba extra ger inte så mycket pengar att jag kan unna mig sådant, även om jag skulle vilja.
men, kanske kan jag köpa en sak i månaden? försöka spara undan lite pengar, så att jag har till en av sakerna. Första målet...köpa en ordentlig våg!

Imorn har halva veckan gått, Redan! Och på Fredag blir första vägning/mätning...Är faktiskt riktigt nervös, men har börjat ställa mig in på att jag kanske inte har gått ned ett piss. Men på något sätt gör det inget...bara någonting har hänt med måtten. Står jag still helt och hållet vet jag inte vad jag gör. Det skulle vara ett bakslag, en rejäl besvikelse.

Jobbar till halv 7 ikväll, kommer vara helt slut när jag kommer hem. Är så trött på att alltid vara trött. Det är inge vidare. Jag är nästan alltid trött nu för tiden, förutom på kvällarna då jag borde vara trött. Kan vara trött en hel dag, för att sedan när det börjar bli läggdags bli hur pigg som helst. kanske kan all träning göra mig piggare?

Nej, nu måste jag göra mig klar för frissan. Ska bli riktigt skönt att bli klippt. Håret är så slitet.

// Naannii

3 kommentarer:

Anonym sa...

OKej tack! Jag ska lägga din blogg på bloggkoll :) kram

Anonym sa...

hej Naannii! Jag hittade din blogg genom Elinas blogg. Har läst alla inlägg och kommer nog att fortsätta att göra det. För det första måste jag bara säga..guu vad söt du är, vacker som en dag, riktigt fina bilder. Du undrade vad du skulle belöna dig med, stegräknare, stavar och våg är ju jättebra belöningar när du börjar gå ner men även att få gå på bio eller köpa en bukett blommor är bra pepp, en bok, massage, en rolig tidning kan också funka. Eller att man tar bort saker som man gillar i sin vardag, tex tv och data. Om jag inte motionerar idag så blir det ingen tv eller data. Så gör man ju för små barn. Det kan ju vara en bra motivation och morot om du är lika databeroende som jag.
Jag kämpar också med min vikt har gjort det sen mellanstadiet typ och idag är jag 27, jag har fortfarande inte lyckats, det är lite tråkigt när man ser tillbaka hur många år man har slösat på att tycka illa om sin övervikt och hur mycket energi man har lagt. Men jag hoppas att jag också kommer iform snart.
Förresten jag har ett helt museum med stegräknare, jag ska leta upp en till dig och skicka till dig om du vill. maila eller adda mig på msn rosadrake@hotmail.com så jag får din adress. Min blogg handlar om allt och ingenting, det är ingen gå ner i vikt blogg men jag pratar om träningen och mat och sånt ibland. www.kolablogg.com

Lycka till!

Anonym sa...

Stegräknare är ett bra tips, tycker jag. Då ser man att man verkligen har gjort något under promenaden. Och om du vill testa stavar så ligger de jag använt nere i mammas källare. Är bara att använda dom i början, tycker du att det är kul kan du ju unna dig ett par bättre nya sen som en liten belöning.
Hoppas på en bra fredag! Puss