lördag 27 september 2008

vikt och frestelser















Dagen till ära tog jag mig en sovmorgon. Äntligen!
Borde väl egentligen börja äta på speciella tider, men det är så svårt.
Har inte ork att ta mig upp ur sängen vid 8-9 på helgerna, å inte när jag inte jobbar heller. Det har jag helt enkelt varken lust eller ork till just nu. tyvärr.

Morgonpromenaden på 45 minuter blev mer en middagspromenad. men men, huvudsaken är väl att jag gått överhuvudtaget.

Älskling och Erik frågade om jag inte skulle med upp och äta på pizzan. Men icke! Onödigt att slänga ut 65 kr på en sallad, som jag lika gärna kan göra här hemma gratis, och utan onyttigt bröd dessutom. Blir en tonfisksallad till mat. yummie!

Tittade runt på andra bloggar om viktnedgång och blev oerhört ispirerad. Det är inte klokt vad folk är duktiga.
jag ska bli en av dom. Jag ska lyckas med det här!

jag behöver nya träningsformer...
men jag vet inte vad jag ska hitta på.
känns inte som att promenaderna och den träning jag utför med min pilatesboll kommer att göra vidare mycket för min vikt.
Jag är livrädd för att vågen inte ska visa den minsta nedgång på Fredag..å tänk om den inte gör det nästa, eller nästa heller?

Hittade en hemsida där man kan göra ett diagram om sin nuvarande vikt och målvikt.
(www.tickerfactory.com)
Tänkte att denna kanske kan hjälpa mig få motivation att fortsätta.


1 kommentar:

Anonym sa...

Sanna det viktigate är inte att äta på samma klockslag varje dag utan att äta frukost, lunch o middag och lätta mellanmål.

Jätteduktigt av dig att inte hänga på till pizzan utan göra din egen sallad (blev nog mycket godare).

Promenader och pilatesboll är superbra träning om du trivs med det så är det de rätta. Risken är annars att man bestämmer sig för ngt som man kanske inte tycker är så himla kul o då blir det inte av att man tränar.

Du kommer att lyckas med det här.

NU KÖR VI JÄRNET SANNA!!!!
KRAM /STINA