fredag 26 september 2008

90.4 kilo: Face it!


Orkade tydligen inte upp 06.45 imorse...för jag vaknade av klockan vid 7.00 och hade inte ens hört den ringa tidigare. Tur att jag ställde 3 alarm på rad! så jag inte försov mig till jobbet iaf.
En morgonpromenad på 30 min. blev det i alla fall. och hör och häpna...innan frukost! :)

Jobbet var ovanligt tråkigt och stressigt idag...satt i kassan från 9 till 12. Ingen verkade bry sig om att byta av mig. Och när jag väl kom därifrån hade jag en sån jäkla huvudvärk. Jag klarar inte av att tänka, prata och vara vänlig mot klagande kunder så intensivt i tre timmar. Dessutom hörde man prat om tvätten och dess anställningsintervjuer vart man än vände öronen. Folk som skulle på intervju, folk som varit på intervju m.m. Själv satt jag där som ett fån å blev bara mer och mer deppad över att jag själv inte fått någon inbjudan till intervju...:(
Som tur var slutade jag redan klockan 1.

Kollade mammas postlåda (har förövrigt tagit tag och gjort en adressändring nu) och där låg de äntligen! Mina piller! Så nu ska ni få höra precis vart jag ligger i vikt och mått.
Min vikt låg, som jag befarade, inte kvar runt 85...utan hade ökat till 90.4 jobbiga kilon. Det enda som är bra med det är väl att jag nu vet att mitt första delmål 87kg...alltså -3 kg.

FÖRSTA VÄGNING OCH MÄTNING

Vikt: 90,4
midja: 101 cm
Byst: 115 cm
Höft: 114 cm
arm: 36 cm
Lår: 65 cm

Känns väldigt jobbigt att skriva ut allt sådant här...men jag måste, för min egen skull. Å känner jag mig själv rätt (vilket jag tror att jag gör) så skulle jag säkerligen annars ljuga för folk som frågade...
Det är lika bra att lägga korten på bordet på en gång.
Dags att se sanningen.


efter vägning/mätning blev det en tallrik minestronesoppa, en smörgås och en bio-t kapsel till lunch, innan jag tog med mig Djin ut på en lite kortare promenad.

Längtar redan till nästa Fredag då jag ska väga mig igen...blir det en besvikelse?
jag ska kämpa hela veckan för att det inte ska bli det. Men vi får väl se.

Nu ska jag ta mig en morot, sen blir det att göra sig iordning för fest i Närsen...(jag ska vara chaufför, som vanligt)

Imorgon är en ny dag....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sanna!

Här kommer måtten:
Vikt 67,7 kg
Byst 109 cm
Midja 96 cm
Höft 98 cm
Lår 52 cm
Överarm 34 cm

Jahaja där var det svart på vitt upp nästan 10 kilo på ett år. Det har varit ett jättebra år men nu j...ar måste jag ta tag i det. Nu är det hårda tag som gäller.

Sanna jag hoppas att du antar min utmaning vi behöver nog pepp både du o jag.Jag kämpar gärna tillsammans med dig och har du några funderingar eller behöver motivation så är det bara att ringa vill gärna hjälpa dig.

Stor Kram /Stina

NU KÖR VI!!!!!!