torsdag 18 september 2008

Ny dag, nya starka tag


Gårdagen var en ren besvikelse...
Men idag har jag lyckats hålla motivationen för träning och bra mat hela dagen. Underbart skönt!

Morgonen började med en promenad med Djin.
Vart tusan skulle jag vara utan min underbara träningshjälp? Tack vare honom "måste" jag röra på mig. Han får mig att vilja, och dessutom uppskatta promenaderna. Jag kan inte ens tänka mig hur tråkigt det skulle vara att slita röven från soffan och gå ut på promenad om jag inte hade min lilla träningsglädjare. Tack vare hans dagliga behov av motion rör jag på mig mer eller mindre varje dag, och jag är aldrig ensam på mina träningar. Varesig jag vill promenera, eller jogga så vill han alltid med mig och ger mig styrkan att fortsätta. Jag önskar jag hade hans outröttliga energi och vilja att röra på mig... Men, på något underligt vis smittar lite av sig.
Han är för underbar min älskade lilla finska lapphund! <3>
Även efter promenaden då jag för första gången testade träning med hjälp av min nya pilatesboll var han med med viftande svans. Tyvärr är det inte så lätt att träna när man hela tiden får stora hundpussar i ansiktet...men vad ska man göra? han är ju så sällskaplig. Pilates boll var mig en konstig sak. När jag köpte den tänkte jag att den skulle kunna hjälpa mig i min träning. Men nu när jag för första gången skulle använda den gav den mig panik. HUR GÖR MAN??? Jag visste inte ens vad jag skulle använda den till, vilka övningar jag skulle kunna göra eller någonting. jag tog mod till mig och testade några övingar som bara kom upp i mitt huvud, men hur jag än försökte kändes det som att jag inte hade en aning om vad jag egentligen höll på med. Men till skillnad från igår, då min motivation försvann helt och hållet efter en enda motgång, så fortsatte jag med något jag kunde istället. Armhävningar, sit-ups och andra sånna där "vanliga" gympa-grejer.
Senare åkte jag upp till mamma på biblioteket och fick hjälp med att hitta boll-övningar i träningstidningar. så nu vet jag hur jag ska göra :)
Efter städning, diskning och tvättning sitter jag nu här... och funderar starkt på att testa några av de ny-funna övningarna med pilatesbollen innan jag tar mig ut i köket för att laga iordning en riktigt god sallad.
Morgondagen, jag hoppas på motivation! // Sanna

Inga kommentarer: