måndag 4 juli 2011

Rallycross Em i Höljes 2011

Skräpseaten är Naanniin's bäste vän (när den fungerar och tar mig dit jag vill dvs.)
Framkommen och njuter av solen i Värmland
Tältuppsättning
Teamwork! Wihoo vi tog oss dit!
Träffade på några trevliga tjommar från Charlottenberg
Förjävvla snudiga peruker lär jag säga tjejerna hade
"Vi går på Stigen...Som går till Evert (?)"

Och det icke-förkylda folket fick ta sig ett dopp i Klarälven (jag fick nöja mig som lortgris tills vi betalade 40 kronor för en riktig dusch!)
Höppsalöri tyckte Kim å David på de halkiga stenarna
Läste i programmet om fotbollsmatchen som skulle vara
Och fick halvens en chock när jag insåg att jag faktiskt tyckte mig se några kända namn i listan av spelare. ^^




Och det ville man ju för allt i världen inte missa, så jag styrde kosan till andra sidan campingen för att hämta upp Daniel och Maria
Helgens bibel - The magic weekend


Daniel (mer känd som vikingen) redo för fotbollsmatch

I väntan på gratisbussen

Fossball

"Vaddå tung ravioli?", tyckte Daniel och kastade halvens upp den legendariske målvakten på axlarna ^^

Ravelli in action
Stefan Holm
Häng med folket
Årets vattenbana




Hej vad det går bland buskar och snår!

The playtones bjöd upp till dans

Maria

Fredagen ORDAGRANT regnade bort, dagens rallycross ställdes in på grund av för mycket vatten på banan, och vi spenderade halvens hela dagen tjålandes i skuffen på en bil. Inte tänkte jag gå ut och bli en dränkt katt och ännu sjukare när man kunde sitta inne i värmen med näven i en chilinötspåse heller! ^^
Oerhört shangtilt camp of ours!



Vågade mig dock ut en sväng på kvällningen för att titta på Jill Johnsson, men det var svårt att få en skymt av denna kvinna genom alla dessa paraflaxer.

Jo då, men nog var det hon alltid!

Äntligen blev det dags att bänka sig vid banan för lite rallycross-kikning.
Man kan inte annat än älska stämningen och ljudet av dessa bilar!

Den där jävvla rakapparaten nu igen, tyckte Naannii och blängde med onda ögat på den!
(Jaaa, att ha med en rakapparat som "partytrick" på ett sånt där ställe känns inte direkt säket.
Nej, mitt barr klarade sig och sitter som det ska...
Men jag önskar fortfarande att Robs ska komma vandrande och sätta sig på plats igen.
Don't like Rob as Skallepär!)
Här gör den dock saken bättre då den rakar bort Mikael's munk-ring (den som var kvar från kvällen innan). ^^

Good shit tyckte Kristian, men ville ha sitt barr kvar

Påhälsning hos Björbo-folket

Mikael hade mössan på sig resten av helgen (undrar varför? ^^)

Rydell & Quick in action



Kan bara säga att jag är oerhört glad för att vi inte lyckades ställa upp vårt camp på platsen som såg ut så här, efter Fredagens regnoväder:Vaddå tält? Det här är ju en båt ser ni väl? ^^
"Å hej å hej å hej", tyckte grabbarna som paddlade runt i en halvmeter vatten på sin föredetta campingplats
Party?
Depån
Mekaniker Gruven hade fullt upp med skruvning mest hela helga...




Men det var det nog värt när de tog hem hele skiten!? =)
Tanner Foust Vinnarbil
Crosscart
Det var tryck runt banan när ca 25000 pers samlades för finalerna på Söndan. =)
Kalla mig konstig, men tuppskinn är oundvikligt när alla dessa människor runt banan kör vågen!

Slitna grabbar efter en hård helg
Söndags häng!

Summasumarium:


Jag plaskade aldrig i Klarälven, och trots alla nu sönderkliade myggbett öppnade jag inte tuben med after-bite en enda gång.
Jag slutade inte helt,
men började framemot Lördagsnatten börja dra mig från att gå på bajamajorna.
(Man kanske ska tacka gudarna för att jag var så tät i näsan ändå?)^^
Rockandet och röjandet fick nöja sig med lite stampa takten,
och alkoholen fick ge plats åt medikamenterna.
Jag överlevde, hade skoj och träffade hur mycket trevliga människor som helst...
Mer kan man väl inte begära?

Då så...då var det bara att börja längta efter 2012'års Höljes då....

Surt det kändes att skriva! "/

=)

1 kommentar:

Anonym sa...

OOOOOPS vad du skriver super-duper-bra!!! det känns som att man upplever Höljes lika bra som er som var där live;) Tack för det!!!