torsdag 21 juli 2011

På tal om tjugotvå

Den tolfte Augusti fyller jag 22.
(Har jag ens varit 21, undrar jag?)
Det känns mer som jag vart "snart 22" ett bra tag nu.
(säger man vad man blir "i år" så slipper ju folk börja räkna och undra årtal. Enkelt!).

Tjugotvå år (smakar på ordet).
Utan det där "snart" framför...
fy helskotta vad gammelt det låter!
Känns som om det var nyss man fyllde 18.

Men men, åren går väl lika fort som veckorna gör säkerligen.
Tjofftjoff!

Vad önskar sig då en Naannii i födelsedagspresent mån tro?
Jag brukar ha en lång lista vartenda år,
men nu..nääääe!
En enda sak kan jag komma på att jag verkligen vill ha,
och det är den där sabla systemkameran (eller penninger till en).
Annars är det, i alla fall för stunden, tomt i hjärnkontoret.

I det stora hela önskar jag mig bara en riktigt trevlig födelsedag,
så är jag nöjd sen.

Haha,
Jag tror jag börjar bli gammal ^^

Inga kommentarer: