onsdag 27 juli 2011

Fläskar på annat sätt

Nää, det blev ingen joggingtur idag,
inte ens fast den var efterlängtad!
Träningsvärken har kommit på besök i min kropp...
I höfterna, i låren, i vaderna!
och jaa, jag vet att det bästa sättet att bli av med värken är att träna lite mer (det funkar alltid)...

Men i samma veva som jag satt foten innanför dörren och tänkte att:
"Om man skulle ta sig ut på en vända ändå?"

så såg jag hur helvetiskt förjävligt mitt hem såg ut!

När städade jag egentligen sist?
Lite småplock ja...men sen då?
Hur hamnade det där diskberget där? Alla bröd- (och diverse andra) smulor på bänken?
Vad har hänt i mitt vardagsrum?
När tyckte jag att det var mysigt att sova i ett rum fullt av damm och skitiga kläder?
Och hur länge har egentligen den där nytvagade tvätten legat där i korgen och samlat damm?

Jo, jag vet...man lever bara en gång,
och då kanske man inte väljer att spendera det livet på att ha det exemplariskt och perfekt hemma,
men nån gång får det väl ändå vara nog?

Det fick det!
(vara nog alltså)
Så istället för en svettig tur i naturen fick det bli en svettig vända uppochner i trappen med saker som skulle kastas/flyttas/tvättas/diskas.
Svett som svett, på nå vis...
(hade nog dock vart trevligare med joggningskorna ute i det fria)

Men såatte...Lite ordning och reda fick jag på place't!
I princip bara lite dammtorkning och dammsugningen kvar nu,
men det spar vi tills imorn...

Man vill ju inte väcka de tidigt sovande grannarna! ^^

RENT HUS!

Inga kommentarer: