torsdag 14 juli 2011

Förklaringen

Minns ni när jag skrev det Här inlägget?

Hemlighets-Naannii dök upp från tomma intet och lämnade er med en riktigt lång Cliffhanger.
Nu har ni säkert fundilerat både hit och dit,
vänt både upp och ner,
och in och ut,
på era hjärnor för att klura ut vad det var jag hade gjort...
Inte?
Nää jag tänkte väl det. ^^

Här kommer i alla fall det stora svaret.
Sanningen.
Lösningen:

Ett fotografjobb!
jaa, skolfotograf alltså.
Jag sökte.
Eller mjaao, slängde iväg en ansökan lite så där på skoj åtminstone (fast jag var nog rätt seriös ändå).
Tog ett litet fjuttigt steg mot den enda dröm som verkar sitta som berget i den här hjärnan.
Och bara det höjde humöret upp till top of the world!

Förra veckan, när jag låg här som sjukligast och snörvligast, ringde de!
(Hjäääälp va blir'e!!!?)
Jätte trevlig karl det där.
Visste tillochmed vart min lilla by låg (det är inte många "outsiders" som gör det ska ni veta).
Blev erbjuden att åka på intervju dagen efter,
men sjukling som jag var hade jag aldrig klarat av det.
Han frågade om jag var villig att ställa upp i en telefonintervju istället,
och det tyckte jag lät som en hejdundrande idé då intervjun inte kunde tas irl någon annan dag för hans del.

Sen hörde jag inget mera.
Inte ännu.
Kanske aldrig.

Trist läge!
Men det var ju värt ett försök.
Det är bara att försöka igen om tillfället kommer.

Somewhere, someday!


Fotograf Naannii?

Inga kommentarer: