torsdag 24 maj 2012

Sol i sinne, nystädat inne

Kort dag på firman.

Kom hem och klippte min egen, och grannens, gräsplätt.
(Så får han klippa åt mig någongång^^)

Sen tog jag mig i kragen och städade place't,
trots värmen och solen på utsidan.

Louie kom hit efter jobbet och hjälpte mig slinga ljusa slingor.
Helnöjd blev jag!
Känns helt plötsligt mycket mera sommar och liv i frissan!

Sen tog jag mig en promenix resten av kvällen.
En tur ner till kiosken, lite häng i solen,
och lite mera promenad.
Runt 6 kilometer slutade den på till slut.

Härliga väder, snääälla stanna tills jag blir ledig de där två veckorna!??
Eller kom åtminstone tillbaka tills dess!

Nu sitter jag i soffan,
lite öm om fossingarna efter ballerinaskorna,
älskar ny-städat-doften som sprider sig i hemmet,
och känner mig faktiskt riktigt fräsh!

Fråga Olle-dokumentären får avsluta denna braiga dag!





 HÄRLIGT!

Inga kommentarer: