onsdag 23 maj 2012

Joggar'n

Jag tänkte jogga långjogg igår,
men något kom i vägen precis efter start så det blev en kort intervall-jogg istället.

Joggade en bit,
och körde sedan intervall i en brant backe...
Så fort jag orkade upp,
och vanlig jogging ned.
10 gånger.

Haha,
Sen var den här donnan slut i benen kan ni tro!
 Jag är inte den bästa på att jogga uppför direkt,
som jag sagt förut klarar jag av det väldigt dåligt i jämförelse med annat...

Men ja, det blev nånting i alla fall,
även om det inte blev mer än tvåtalet kilometer.

----
Idag tog jag tjuren vid hornen igen och knöt på mig joggingskorna.
10.58 sköna kilometer avverkades.
Svetten rann, musiken dunkade, och solen sken.
(Gaah, I love it!!!)

För första gången i år,
kunde jag känna att mer ork än förut fanns kvar till slutspurten.

Så jäkla underbart att redan ha klarat av 7-8 kilometer,
och känna att NU (!!!),
NU kan jag öka takten till det dubbla,
hålla den,
och ändå orka de sista kilometrarna hem!

U.N.D.E.R.B.A.R.T!






Inga kommentarer: