onsdag 16 maj 2012

Bäbissnos på arbetstid

Lekt bibblotant 9.30- 19.00.

Trevligt jobbpass.
Inte minst för alla söta ungar som vart in och hälsat på!

Och som jag har busat, målat, pratat och läst med,
mellan varven av bokplock.

Dagens allra största lycka var ändå att äntligen få träffa den minsta av dem alla,
(byns yngsta invånare tillochmed)
Som jag inte hunnit kika på mer än en snabb-bläng i vagnen i förbi farten på Coop sen de kom hem från BB...

En och en halv vecka gammal,
Så fin att man skulle kunna gråta glädjetårar bara av att se flickebarnet...
Lilla Ebba!
Maria och Manges lilla guldklimp!

Kunde inte sluta titta på henne där hon låg i mina armar och sussade.
Kunde fan i mig inte sluta le!
Så jäkla vacker!

Med en sån där bäbis i famnen är världen inget annat än vacker!
Och jag kan än en gång knappt bärga mig tills det är min tur!

Underbart!


Inga kommentarer: