tisdag 8 maj 2012

Igen å igen å igen...and I like it!

Tjofadderittan,
och snart var det slut på ännu en dag.

Fort går'e!

Jag vet att det kanske inte är så kul för er att läsa om det hela tiden,
men jo'rå.
Jag har vandrat en hel del idag också.

Syster (den mellersta av dom) och jag tog en rejäl morgonpromenad i det fina vädret.
En riktig långkörare på över milen blev det,
(10.28 kilometer för att vara exakt^^).

Skönt att umgås samtidigt som man känner att man gör något vettigt,
och inte bara sitter!
För att inte tala om vad skönt det är att helt plötsligt både VILJA och ORKA ta sig ut!
Jag förstår inte riktigt vart all den här energin och motivationen kom ifrån.
Plopp, sa det, från ingenstans, så var den där!
Men ja...skönt!

Efter avslutad promenad fick jag en undervisning i magmuskel-byggande övningar av den där bodybuildern till syster jag har.
(hon har byggt muskler den där bruttan!!!)
Så här låg vi och krälade båda två på mitt vardagsrums golv,
samtidigt som våra magmuskler fick sig en liten omgång.

...Och så nu, efter jobbet,
 blev det en vända till ute i friska luften tillsammans med Maria, tillhörande två ullbollar, barnvagn och hennes systerson.

10.28 kilometer blev nu sammanlagt 14,7 för dagen.

Avslutningsvis ålade jag ner mig på vardagsrumsgolvet och körde ett magpass på sex olika övingar, gånger tre. 

Nu längtar jag tills imorgon...
då ska jag banne mig ut och jogga igen!




Inga kommentarer: