söndag 6 maj 2012

Marknadshuppigupp och promenix

Söndagen har spenderats på marknaden i Rättvik.
Jag, mamsen och moster tog oss en liten roadie för att knalla runt bland knallarna och umgås.

En riktigt trevlig dag med andra ord.
Tycker om att vara på huppigupp med de där damerna. =)

Dock hade jag satt dit snålvargen i mig innan vi åkte (här ska sparas pengar!),
så det blidde inte mycket mera än fyra par leggings för denna dam.
Skönt på ett vis,
för det är ju så lätt att ryckas med där i köpartagen!

Jag älskar att jag börjat göra budget för att försöka spara undan pengar, även om det betyder att jag snålar som fanken veckorna innan ny lön!

Vuxenpoäng va?
katsching!

Efter hemkomst kunde jag inte hålla mig från träningskläderna även fast jag hade tänkt det.
Ville ut och känna solen,
rensa tankarna lite.

Men antingen har jag ätit för dåligt, eller sovit för lite,
eller gjort av med för mycket krafter på marknaden idag...
För varken orken eller viljan att jogga fanns riktigt där idag.

Slutade på ca fyra joggade kilometer.

Som tur var skickade Louie precis när jag känt att det inte fungerade som det skulle,
och var sugen på kvällspromme...

...and so it was!

6,2 kilometers promenix med Louie och tillhörande hund avverkades.

Känns så förbannat gött att vara på G igen.
Att verkligen vilja gå ut och svettas röv.
Att ens ta sig ut!

En mil av träning, och jag är grymt nöjd för dagen!

Nyduschad, nermyst i soffan med lite brieost,
och så jordgubbar på det...
varvar jag nu ner,
och tar kvällen!

Gokväll! =)




Inga kommentarer: