tisdag 15 maj 2012

När turen kom

Tänk, vilken tur jag hade idag då!

Vädret sprack upp,
precis lagom tills jag åkte hem från jobbet!

Det var bara att stega uppför trapppen och hämta kläderna,
sätta sig i soffan och sy igen det nya hålet som uppkommit i byxorna.
På andra innersidan av låret denna gång. ^^
(kanske är det dags att införskaffa ett par nya!?)¨
....Och knyta på sig skorna för en tur.

Det slutade med den gamla hederliga 10.58 kilometers svängen.

Det är den bästa turen jag någonsin joggat tror jag!
Tycker om hela svängen,
trots att det finns vissa delar i den där jag allra helst vill lägga mig ner och dö. ^^
Den innehåller allt, utan att bli för mycket av något!
Perfekt!

Enda minuset är väl att de var tvugna att asfaltera nästan hela gångbanan...
Känns i knäna om man inte joggar på sidan av vägen då och då.
Men åsch, bagateller!

Väl hemma igen fick det bli ett kort magpass.
De där sex magövningarna som syster visade mig förra veckan, kördes två gånger om...
(Jag orkade bara inte tre!!!)

Dusch, matlagning och ätning...

Och nu sitter jag nerrövad i soffan med en kissemiss på varsida om mig,
kikar på hockey och funderar på livet.

Det kan man aldrig fundera för mycket på!





Inga kommentarer: