torsdag 10 maj 2012

skura skura, skura bort din sura min

Idag hade jag bokstavligt talat kunnat skura golvet med mig själv efter joggingturen.

Mina kläder vägde säkerligen minst fem kilo mer när jag kom hem,
än när jag stängde dörren och började springa.
Och hallen,
den liknar mer en halvfylld pool än en hall nu för tiden. ^^

Tokket ettinga vääär, hörreni!

Det var bara att klä av sig alla paltor precis innanför dörren,
vandra ner helnäck i källaren och starta tvättmaskinen direkt.
Nog för att kläderna redan var mer blöta än efter en tvätt,
men ändå.
Kan va gött.

Medans kläderna åker runtut i maskin,
sitter jag här under filten,
nyduschad, nöjd och fortfarande lite kylig.
Det är mys!

Finns inte mycket som känns bättre,
än att mysa ner sig i soffhörnet efter att ha klarat av att jogga över milen,
i spöregn!


Bilden gör ej verklighetens blöthet rättvisa.

1 kommentar:

Anonym sa...

SKAAAAAAAPLIGT;);););)