lördag 10 december 2011

Nervarvning pågår

Visst visste jag att det skulle bli vinter-högsäsong här i bygden i år också.
Det blir det varje år.
Så fort snön ligger där, nog mycket snö, då öppnar slalombacken.
Helgen innan Lucia, alltid.

Det vet vi allihopa...
Det är som en oskriven lag.

Så ja, jag visste, vi visste...
Allihop visste...
.
Men inte fasiken trodde jag att bombarderingen skulle ske så här fort!
Inte så här PANGBOOOOOOOOOOM på direkten!

Butiken har fullkomligt svämmat över av folk idag!
Långa köer och fullt upp non-stop.
Varorna som kom hann vi halvens inte ens börja med att få ut i butiken (annars brukar vi få ut alltihop på bara någon timme).
Och min annars rätt så lugna (under lågsäsong) halvtimmeslunch,
förvandlades till 15 små mini mikroluncher där jag hjälpte kunder, svarade i telefon och hjälpte till i kassan mellan varven lunchsmörgåsen frenetiskt tuggades och svaldes på "resande" fot.
Sju minuter var så lång tid jag kunde jag sitta i ett svep allt som allt under hela dagen.

Herre min ge!
vilken jobbdag!

Men kul också,
precis som vanligt under högsäsong. =)
Bara med det problemet att vi inte börjar med högsäsongstider förän på Måndag,
och därför var en mindre personal än vi brukar vara när kunderna strömmar till.

Nåväl, dagen är över nu...
Och det gick ju bra som så när att inte alla varor kom ut,
och att hela kroppen fick sig en riktig chock-törn av detta non-stopp stressande...

Då återstår det väl bara en sak att säga då?

VÄLKOMMEN vintersäsong!
=D

Inga kommentarer: