onsdag 7 december 2011

Klappsnappe-kandidat

För några dagar sen skrev jag en rad eller två om hur tjuvaktig Junior är...
Här kommer en liten längre version av hela tjuveriandet.

----

Jag börjar allvarligt talat på att fundera om jag har fått en medlem av "Klappsnapparna" i mitt hem.
(klappsnapparna är tjuvligan som härjar i årets julkalender, för er som inte redan visste det)
.
En ulv i fårakläder.
En storbandit utklädd till kissemiss.

Och det blir bara värre och värre!!!
Köttbitar och annat mumsigt kan man väl förstå att en liten krabat som Junior gärna vill tjuva åt sig...
men vad tusan ska han med allt annat till???
:O

Lypsylet?
Tampongerna (oanvända såklart...Pjhuuu)?
Hårnålarna?
Disktrasorna?
disksvamparna?
de förbrukade papperstussarna med öl?
...De använda TEPÅSARNA (!!!) som jag och Louie just dragit ur de varma kopparna och lagt på ett fat?

Why why why?

Det Smygs..
och så smygs det lite till...
Smyyyyyyyyyyygs.
(helt realistiskt talat!)
Å så...
Inimunnenmeddetbara...
(läses snabbt för största effekt om hur fort det går)
och så springer han för livet med bytet!

Håller lillkatten på att få fnatt,
eller försöker han bara helt enkelt hitta alla verktyg han behöver för att få sitt "In i minsta detalj"-planerade rymmningsförsök att gå i lås?

Aj donn noooo!

Bara en sån sak att komma upp imorse,
och hitta TRE gummisnoddar lagda likt tre av ringarna i OS-tecknet på mattan i hallen.
(de låg inte alls där igår kväll. och inte ens i närheten av varandra)

Brukar katter vara så tjyvaktiga?
eller är det bara min?

Jag menar,
egentligen är han ju rätt så smart...
Vem skulle ens kunna misstänka en sån här liten sötnos för sånna stora stora brott?^^

Inte ja i alla fall!

Doesn't look like a thief to me!

Inga kommentarer: