torsdag 22 december 2011

I call him: "Snoddas"

Junior åt precis upp en hårsnodd!!! :O

Hallååååååå?
Vad gööör haaan???

Jag hörde att han låg och tuggade på något och tittade dit.
Ur munnen kunde man skymta en svart liten snutt av snodden,
och innan jag ens hann reagera var den borta!

Va tusan är det för katt jag fått tag på!???
Både tjyv och allätare ta mig fan!
Snart börjar han väl äta upp gafflar å tallrikar med den glupna saken!
Och varför inte gardiner, skor och adventsljusstakar,
när han ändå håller på? ^^

...Och tänk om det är farligt för tissetatten?
tänk om den fastnar i magen eller något?

Fick andan riktigt i halsen ett tag.
Såg en ilande resa till djursjukhuset, och en jul firandes utan stumpen fara förbi i huvudet inom en sekund!
Åhhh, om inget ännu värre...

Men det verkar vara lugnt,
nåväl...
så gott som det kan vara efter att en gummisnodd försvunnit in i kattens kurrande mage. ^^

Juniorn är som han brukar.
Trippar runt på golvet,
mjauar lite tyst och fint,
ligger och spinner i mitt knä...

Och nu dricker han visst vatten ur julgransfoten också!

Ja jag säger då det...
Vad har jag uppfostrat för en!?

Nannii'n kommer vara lite extra på sin vakt i natt

Inga kommentarer: