fredag 8 april 2011

Världens bästa morgonalarm

Första klockan ringde långt bort i verkligheten,
jag stänger av det utan att riktigt förstå det själv.
Vaknar till en gnutta när Robben väser till:
"Gå upp nu?"
Nöffnöff svarar jag grymtande tillbaka, och vänder mig om för att fortsätta i drömmarnas värld en liten stund till...
Bara en liiiiten, pytte?
När andra alarmet ringer kan jag någonstans i huvudet känna att jag hoppas att Robben inte vaknar av det...
Det gör han!
"MEN GÅ UPP nu då!"
Som svar får han ett mumlande av något helt obergripligt, som ingen människa i värden skulle förstå.
Jag Inte äään, sussa lite till, snäääälla?
Funderar ett tag på det, ligger kvar,
men sen reser jag mig motvilligt upp och vandrar zombieaktigt in på toiletten!
What? vaken och uppe efter andra alarmet!!!?
Undrar när det hände sist?

Det kan tydligen vara bra att ha någon bredvid som ger en lite dåligt samvete när man snoozar som man brukar!^^
Men nu ska sägas att jag faktiskt är bra avundsjuk på den där goaste gubben som fortfarande ligger i sängen och snarkar lite så där...
Det skulle jag också vilja! ^^

Jävligt effektivt att ha världens bästa "ge henne dåligt samvete-alarm" inbyggt i sängen!,tycker Naannii

Inga kommentarer: