torsdag 7 april 2011

Gammel-Naannii tar form

Det var väl ändå på fisens môs att jag glömde att man bör gå och dregla kudde en natt som denna också.
Blir man aldrig nå tröttis för fem öre om kvällarna är det rätt lätt att förväxla det hela och tro att det är morgonkvist fast det är en bit över mitt i natta.

Men jag anar en gnutta ugglor i mossen,
för bortifrån sängen hör jag redan ett tyst litet snarkande.
Nope, Herrn i huset jobbar natt så han är det då rakt inte...
men en liten mysig Hugobuse kanske om jag har tur? (har jag otur får jag ett par goa vässade klor i benet så fort jag försöker smyga ner och joina täckesmysare numero ett).
Så in i helsikte gönne ska det ändå bli att borsta gaddarna och dra en drill,
för rör jag inte på påkarna snart händer det snart en liten olycka här i soffelisoffan (men den ska ju ändå snart slängas, så vaddå?^^), och lite frisk andedräkt dör jag nog inte direkt av.
Latjolajban!
Innan jag hoppar ner i bädden ska jag nog passa på att utbrista ett: "Fäääärdig bertil", också,
så alla grannar hör att jag går och knyter mig.

Eller?
Kanske inte?

(Rob menar att jag tjålar med så gammeldagsa uttryck hela tiden,
Det kan väl ändå inte stämma?)

Haha!

Nu har jag i alla fall tjålat av mig lite gamla uttryck, så då kanske jag kan hålla mig till att babbla mordernt språk med Robben imorgon så han förstår mig?
"Eyy yo bro, inte dax att wake up å facebokka lite typ nu va?"

(Han är ju hela två år yngre än mig menar jag!
Det kan inte vara lätt att vara född på 90-talet! ^^)

Inga kommentarer: