onsdag 25 mars 2009

Vallar du min roadtrip träningsvärke bäbis?


Välkommen tillbaka TRÄNINGSVÄRK!
Long time, no see!
Äntligen känner jag att musklerna ansträngts igen. Inte bara lite, inte en gnutta, utan gryyymt mycket.
Var länge sen det gjorde så ont att skratta som det gjort idag.
Jag är helnöjd!

----

Men ja ni...semeldagen gick ju bra då man inte tyckte om semlor...
Så kom ju denna dag: allas våran VÅFFELDAG!


Och det tycker man ju om, eller hur?
Ujujuj, va jag flottat i mig skit idag. Inte bara våfflor, utan muffins, smågodis, cola och en chokladboll också.
De började som en nyttig dag, men så barkade det härdan.
Haha. Nu får jag hålla mig nyttig hela helgen också, så det här jämnar ut sig! :)


Jag och min kära energikälla började dagen med en tur upp till backen för att lämna in våra skidor på grundvallning. Nu finns det garanterat en chans att vi hinner åka på dem innan snön smälter bort helt och hållet. Bara snön inte försvinner tills imorn så. ;) För då blir det hårdkörning i spåren med våra alldeles nya längdutrustningar!

Ingen back-visit i underbart väder undgår en fika ute i det fria heller. Tydligen.

Jag saknar tiderna i backen. Varje helg, varje ledig stund, varje vinter i flera år spenderades på just denna plats. I lifterna, pisterna, snön...med snowboarden som fastklistrad på fötterna. (Vart tog den tiden vägen?)
Med dagens underbara väder kan man inte mer än sätta sig ner, ta en fika, njuta av solen och bara drömma om att swischa fram mellan alla urdåliga turister igen. :P

Vilket jävla vinterparadis man lever i egentligen.




Efter fika blev det motion. En konstig form av motion. Med Djin i mina händer, och katten Titzi i Pisas. Det blev ett laddat första möte mellan de båda söt-djuren. Med skall, fräs och gå-vägrande. Trots det gick det faktiskt förvånansvärt bra ändå. Djins nos är hel och Titzi är(förhoppningsvis) inte skadad för livet. :) Vi kom runt promenadsvängen utan större problem, och alla fyra fick komma ut i solen.
Lyckat!

Sen fick vi energiknippor (Pisa måste smitta av sig, för jag fick både ork och energi att hitta på saker idag!) tråkigt och bestämde oss för en road-trip. Till kärvingeborn, till paps och Stina!


Oerhört skönt att träffa dem igen...och alla djuren! <3>Vi bjöds på födelsedags-fika en dag för sent och underbart god mat lagad av Stina (som inte ville vara med på kort). busade och mös med Ronja (bilden under), och tog en titt på alla Ninisar. Bäbisen och hans vänner. Fick se det nya kanin-BB:et som pappa byggt också. Tyvärr fick vi inte se kaninungarna...men små nakna, blinda skinnplumpar är väl inte så mycket att se egentligen. ;) Om ett tag ni, när de fått ögon, energi och len bäbispäls...Då ska ni få se. :) Tack för att vi fick komma!


Nu ikväll har jag varit på möte för Coop. Det går riktigt bra för oss nu. Vi är ett riktigt härligt gäng vi coopianer. Men vi ska bli ännu bättre, på ALLT! Så kanske det kan bli en bonus till nästa år! :) Gosh, vad jag tycker om mina arbetskamrater!

Nå mer träning än promenaden blev det därför inte idag. Men vi tar nya tag imorn! Oh yes!

Avslutar detta inlägg med bilden som verkligen gav mig en knäpp i skallen att gå ned i vikt. Det är BILDEN med stora bokstäver, som gjorde att jag tog steget att förändra mitt liv.
En bild tagen den 22 September 2008. Ganska precis ett halvår sedan.
När jag såg denna bild, blev jag fast besluten över att det verkligen var dax att göra något åt min vikt.
Bilden allra längst ner är tagen idag.



Känns som jag är en bra bit på väg nu!

k

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh my god! Vilken skillnad på bilderna. Visst tänker man på det annars också, men jag kommer inte ihåg att du såg ut så för bara ett halvår sen. Du är så grymt duktig! Och nu hinner du med lite skidor också, kul kul!
Ja härlig tid i backen, önskar ibland att man hade råd och tid att vara där som förr.
Kramar

Anonym sa...

Wow, stor skillnad! :)

Anonym sa...

oooooh my!!!!!!!!!! wow! du är duktig!!!!