tisdag 17 mars 2009

Solen tröttnade innan mig...

Jag tog snörvlet i ena handen och Djin i andra och begav mig ut på en promenad längs skoterspåret efter jobbet.
Riktigt skönt, och lagom ansträngande.
Trodde jag skulle hinna gå medans det var ljust, men icke. Solen blev trött och gick till sängs i samma ögonblick som jag klev utanför dörren.
Dumma sol! Kan inte du va vaken å ledig då jag är det?
Hoppas på solsken på Torsdag, min lediga dag denna vecka!
Ta mig tusan!
Visst har jag städat, tvättat och diskat ikväll också. å lagat mat!
Eller, halvt städat iaf. För sen kom Jimmy och Erik hem och dammsög och torkade golven medan jag gjorde mat åt oss. Nudlar, kyckling, wokade grönsaker och currysås. Mumma! :)
Det förtjänar pöjkera efter en sån insats. Haha.

Skönt att ha en ren lägenhet igen. Har dröjt alldeles för länge sedan sist nu igen. Men det är ju så träääligt å städa! Nu slipper jag det på Torsdag iaf.
Men, va tusan ska jag hitta på då då?:O
;)

Kvällen ha bestått av besök. Erik och Tezzi har varit här en sväng (för ovanlighetens skull är Erik ännu kvar). Spelat lite spel, tjålat på och diskuterat tv-program. Skönt med lite umgänge ibland! Speciellt när träningen utgår. Men nu får det snart räcka för idag.
Jag som hade tänkt gå och lägga mig i tid!
Visst, klockan är bara halv 12...men i tid för mig, är mer för en å en halv timme sen än nu. :)


Nope, nu ska jag kasta ut Erik (att man alltid ska behöva göra det :P ) och sedan gå till sängs...
Bjuder på en helhärlig film på min lilla snö-älskare, så ni kan titta på den under tiden.
Ojojoj, va han kommer sakna allt detta förbannade vita när det smälter bort!



Sweet dreams!

1 kommentar:

Anonym sa...

Djin is crazy :)