onsdag 4 mars 2009

Home, sweet (?) home.


Howdy people!
Tillbaka efter en mer än välbehövd paus från det vardagliga livet.
Riga-resan blev mer än lyckad. Riktigt skoj, med massor av skratt, tjål, drinkar, mat och överraskningar.
Den största överraskningen av alla stod kärleksparet Pisa och Hojen för, då de mitt under första kvällen helt plötsligt satt där med ringar i händerna. FÖRLOVNING! Grattis darlings!<3


En lagom resa rakt igenom.
Med lagom mycket festande, lagom mycket att göra, lagom mycket spelande osv... Helt enkelt perfekt!

Riga bjöd på shopping. Var lite svårt att hitta bra affärer, och när vi väl hittade en skit bra affär, vågade vi inte shoppa för mycket, eftersom vi trodde vi skulle hitta fler.Men Icke...hittade en enda till, och där var det bara killkläderna som var något att hänga i granen. Där önskade jag verkligen att jag var pöjk, helt otroliga kläder! Men tur var väl det, för 5/6 av mina travelpartners var ju faktiskt av det motsatta könet. :) Jag kan ju säga att jag vet nu hur killarna har det när de är med oss och shoppar på de affärer vi tycker om. ;)


Som dumma turister blev vi ju "lurade" så klart. As always, när man kommer till ett nytt ställe med en annan valuta. Hade läst att det var billigt att åka taxi i Lettland. Så vi valde självklart taxi att ta oss in till "centrum". Pekade ut platsen vi ville till på kartan och frågade hur mycket chauffören ville ha för att ta oss dit... 10 lats per bil, och vi behövde 2. Helnöjda var vi, tills vi efter en kaos-artad taxiresa (de verkar inte ha några som helst regler i trafiken så som de körde!), försökte räkna ut hur mycket vi hade gett. Ca 170 kr per bil, alltså 340 kr allt som allt...för att åka 1,5 KILOMETER! Haha. Tok! Chaufförerna blev nog glada iaf. :D


Timmarna i Riga resulterade i en klänning, en tubtopp, en tjocktröja, schampoo, parfym, mat på donken och lite smått och gott. Lite för lite då jag hade velat köpa hela första butiken. Men jag är helnöjd! :)

Andra kvällen på båten bjöd på bastu och bad. Tyvärr var bubbelpoolen, som jag längtat ihjäl mig efter, trasig. (wihooo, vilken tur jag har!) Men vi hyrde iaf en egen bastu. Sköönt. Lite spelande, festande i hytten, gapskratt, tok, dansande och en pubrunda. Jag längtar tillbaka. Saknar tillochmed den pyttelilla hytten och den trånga toaletten. Bara känslan av att göra något man inte gör så ofta saknar jag. Det måste bli mera sådant i framtiden! Nästa mål är en resa utomlands. Bara jag och Jimmy. Dagarna på kryssningen var nog de bästa vi haft. Så myys! Jag älskar min karl! <3


Travelpartners

Förlovnings-skål

Finns en hel drös av bilder jag skulle vilja visa er. Lägger nog upp några under dagarna som kommer, annars kan ni gå in på bdb och kolla (http://bilddagboken.se/p/frontpage.html#0 och söka på sssanna89) för där finns hela högen.
----

Vaknade halv 1 idag. Var nog tröttare än jag trodde efter resan. Sova länge är skönt, men jag hatar det ändå, för man missar ju halva dagarna. Men idag var det nog tur, för jag har haft sååå tråkigt! "/
Tycker inte om lediga dagar alls längre. Absolut inte när de är mitt i veckan, när vännerna inte är hemma och Jimmy jobbar.
Glädjs inte åt dem. Tycker inte det är skönt. Helt enkelt värdelöst.
För att få tiden att gå har jag gått en långpromenad med Djin, handlat, tvättat, städat och...tränat!
Äntligen är jag frisk nog att anstränga mig lite. Någonting att glädja sig åt en dag som denna! :)
30 Minuters hårdträning på crosstrainern. Göööött!
Nu gäller det att komma igång igen!
Har en hel del att svettas bort nu efter kryssningen, som bjöd på hamburgertallrik...inte bara en, eller två dagar, utan 3! :O
Fy sjutton vilket flöööteri!

Imorn är det ledigt igen. Gaaaaaaaaaah. Jag vill jobba!
Eller åtminstonde göra nånting annat än att sitta här!



1 kommentar:

Anonym sa...

ÅK skidor när du har så tråkigt! Det är kul och tar lite tid :)