måndag 16 mars 2009

Here we go aga..aaaatjo!

Näe, nu ger jag upp vintern.
Tror ni inte att jag vaknade med världens förkylning imorse? IGEN!
Jag har för sjutton varit "sjuk" hela förbannade vintern! Eller i alla fall halva, för att inte överdriva.
Nu är jag tröttelitröttare än tröttast på det här!
Vill ha vår, sommar, värme...NU!

Jag vill ju vara frisk, minst två veckor i taget, så jag kan träna. Gå ned i vikt! Vill inte va en tjockis-Naannii när sommaren kommer. Badsäsongen ska bli helt olik de andra jag varit med om. I år ska jag trivas i min kropp! Vara nöjd med mig själv och det jag åstakommit.
Inte slasa runt som en annan degklump, ihopkurad och osäker på mig själv.
Hmm, när jag tänker efter kan det nog få va vinter lite till (haha), men jag kan väl åtminstone få va lite mer frisk! *AAAAAAATJOOOOO!*

Det fanns en sak, förutom jobbet, som inte den nya förkylningen kunde ta ifrån mig idag: Wollybollen!
Inte tusan stannar jag hemma från den!
Det är inte klokt vad jag längtar efter wollybollen jämt, då det ändå oftast slutar med att jag är grinpitt pga. oseriöst och ego-spelande pöjker. Knas knas knas.
Men idag...OJ så kul jag hade!
För en gångs skull var vi tillräckligt med folk för att få upp lite spel, anti-egoisternas tid var kommen och fläsket sattes i rörelse!
Underbart!
Det vill vi se mer av nästa vecka! :)

Sent som vanligt dessa Måndagar.
Sussa så man orkar upp trots snörvel och snor-in-smetad hjärna imorn.

Sussa sött!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Samma här! Stina förra veckan, jag den här. Host,host,snörvel,snörvel.....
Krya på oss... hoppas Papi

Anonym sa...

Ja hoppas att du får vara frisk i sommar i stället, nu när du varit sjuk så mycket i vinter...ja jag kommer sakna dig också lilla brödtjejen, och dom andra också narturligtvis.men men vad gör man när man inte får bestämma själv. Ja vi får inte tappa kontakten för att jag slutar.
kram kram städtanten

Sockiss sa...

vad roligt det låter med volleyboll... oh, tänk om man hade sån möjlighet här... krya på dig! vi kan snörvla ihop!