torsdag 26 mars 2009

Hej å h... katt?


Sju kilometer, japp, SJU...kämpade vi oss egenom idag jag och Pis.
(den heldragna blå linjen)
På våra egna skidor! Inte lånade! Wihooooo!
Ujujuj, vikke gliiiiid. Tur bara att vi tog en platt sväng, för de blev lite bakhalt med "gårdagens valla" (som Daniel i skidboden så fint ut-tryckte sig). :)

Jyllandsleden, Here we come!
Pigga damer var det som gav sig ut i spåret...
Gick riktigt bra med tanke på att det var så länge sen vi åkte, och att jag knappt tränat alls på ett par veckor. Cirka en timme tog det också, så det känns helt godkänt.
Jobbigt var det, men inte direkt dödande...
Hade det inte varit för att stressen knackade oss lite på axeln (Pisa skulle in till stan och jobba), och jag fick VÄRLDENS skavsår av mina nya pjäxor hade vi lugnt kunnat ta ett varv till.
Lär skynda på lite nu om jag ska hinna klara av 2 mil på en och samma gång innan snön smälter bort...
Kämpa kämpa!


Mer om dagen då? Jag och Jimmy skjusade Pis in till jobbet i stan och tog en sväng in på Sibylla på vägen hem. Onyttigheter idag också alltså. Men, är det inte mer än en liten hamburgare och några pommes så känns det som om det kvittar. Värre än gårdagen var det ju inte i alla fall. :)

And Take a look at this:

Detta är i vårt badrum, JUST NU!
En kissemiss, What?
Det är VÅR lille Kissekatt. Vi fick den!
Den stora frågan nu är bara hur det ska gå med Djin och Kissen tillsammans.
Det får vi nog se om nån dag. Stackars kissen är hel-förstörd just nu (något jag också skulle bli om någon tog mig ifrån min mamma, mina syskon och mina vänner...och flyttade hem mig till en lägenhet med en stor lurvig sak som inte var av min art). Hoppas på det bästa, annars får vi försöka hitta ett annat bra hem åt den lille.

Tredje ledig-dagen har gått...Och ledigheten har faktiskt inte varit så jobbig som jag först trodde den skulle bli. Mycket tack vare att Pis varit här och dragit ut mig på skoj. Man tackar, man tackar! :)

Sen är det så mycket annat som hänt, med katter, coop-möten och grejer. Fint väder har underlättat det hela en hel del också. Nu blir det heldag imorn och Lördag.

Måste gå och titta till Kissen en sväng, sen blir de gu natt. Ska ställa väckarklockan MINST en meter från sängen i natt!

Take care! <3





















1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker du så duktig med att träna hej och hå om jag ändå kunde komma igång jag också. Vad du är snäll också med dessa katter..Ha en bra helg så syns vi till veckan
kram kram från städtanten....