onsdag 18 mars 2009

Jag ä inte dö än.

Varför i helvete är jag så trött jämt?
Orkar knappt nånting längre.
Är trött när jag går upp, trött när jag jobbar, trött när jag kommer hem, trött när jag går till sängs. Trött och slö dagarna i ända!
Tröttheten står mig upp över öronen!
Vissa dagar är det som om jag aldrig vaknar. Går runt som en zombie och bara gör det som ska göras, men vaken, det är jag inte.

Försov mig imorse igen. Va ett tag sen nu, men jag VILL INTE nå mer!
Tur att man har en chef och arbetskamrater som bara skojjar om, och skrattar åt det. Men jag blir så jävla förbannad på mig själv!
Står och skriker på mig själv varje gång det händer. Hatar mig själv för det!
Och ännu mer förbenad blir jag över att det inte verkar spelar någon jäkla roll vad jag än gör... för tröttheten finns där ändå.
Köpte järn-brustabletter idag. I fall det kan vara järnbrist som gör mig så slö.
Hoppas de hjälper, Annars finns det inget mer än att ta en tur till dokterli-doktorn, och det slipper jag allra helst!

Jag vill vakna igen! Leva!

På tal om att leva, så frågade jag chiifen idag om hur det blir med jobb efter Påsk, då högsäsong övergår i lågsäsong, och hela byn går i ide fram till sommarsäsongen. Halvtid kommer jag att ligga på. Bra med såpass mycket.
Men 20 timmars jobb i veckan är ändå för lite för mig som hatar att vara ledig!
Starta paniken!!!
Jag måste skaffa mig en hobby, ett extrajobb, något...vad som helst!
Annars kommer jag ta död på mig själv med uttråkning.
Får hoppas jag lyckas få lite mer energi och bli kvitt alla förkylningar innan dess, så jag kan proppa mina lediga dagar fulla av träning och gånediviktande!

Jag fattar inte hur jag kan hata lediga dagar så mycket. jag är ledig en enda dag denna vecka, imorn, och jag har verkligen panik över vad jag ska hitta på! Vill inte sova bort halva dagen, och sitta framför datan andra halvan. Fy pyttsan så värdelöst!
Funderade ett tag på att åka in till stan, men jaha, vad ska jag göra där då?
Blää blää bläää!
EN enda ledig dag och jag mår dåligt över den. Det måste vara något allvarligt fel på mig! (?) Brukar folk inte tycka att det är skönt med ledigt?
För att inte tala om hur jag våndas över nästa vecka, då 4 av 7 dagar är lediga! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Nån som har nått tips på saker för lediga dagar?
jag behöver!

Längtar ännu mer efter våren nu. Då man vill vara ute. Då man kan vara ute. Då det finns saker att hitta på!

Haha. Fy tusan vad depprimerad jag låter. Det är ju inte meningen, Jag som är så på topp i humöret. :)
För det är jag faktiskt ännu. Inga djupa svackor på ett bra tag nu. Livet leker (trots förkylning, uttåkning och trötthet)
men som ni vet, finns det alltid något att klaga över...hur glad och lycklig man än är.

Som Robban Broberg sjöng när vi var med i hans konsert för några år sedan:
"Å går lite illa
Å hör lite taskigt
Å ser knappt nått
Men -
Ja' e' inte dö' än!"


Människor i ett nötskal!

Inga kommentarer: