tisdag 24 mars 2009

Min väckarklocka är en djävul!


Vet ni vad jag vaknade av imorse?
MIN EGEN VÄCKARKLOCKA, som Jimmy lånat för att komma upp i tid.
Jag tror ja dörmer av!
När jag annars SKA upp och jobba, då jävlar vaknar jag inte av den...
men nu, när jag hade kunnat sova bort en hel dag, då jävlar flyger jag upp ur sängen när den ringer!
Vad är det för fel på mig!?
jag bara fundilerar.

En stund att somna om, det gick till slut, och jag lämnade sängen kvart över 10. Lagom tid för en ledig dag, utan att sova bort halva.

Tog mig en titt på internet innan diskberget diskades och dammråttorna jagades. Fattar fortfarande inte hur det kan bli så skitigt på så kort tid...Skulle jag dammsuga varje gång det behövdes skulle jag få lov att springa runt med snabeldraken minst 3 gånger om dagen...Puuhhh!
Sen bar det ut en"lagomlångpromenad" med en som vanligt snöglad vovvis.
Härligt väder, men lite för blåsigt och kallt för min smak. Men, man ska väl egentligen inte klaga. Molnen behöll de äckliga snöflingorna och solen lyste. Oh yes happyface! :)
Handlade lite och hälsade på söt-Mams en sväng på bibblan på vägen hem.


Och vet ni vad jag gjort mer idag?
Tränat!
Äntligen!
Tänkte ta ett en-timmes pass i källaren, men så ringde min älskade far efter en stund. Samtalet blev längre än vanligt (Det finns mycket att diskutera när man inte träffar varandra så ofta längre). Jag saknar dig Paps! <3
Sjukt att det blir så långt mellan gångerna man ses, då man ändå inte bor mer än 7-8 mil ifrån varandra, men det händer ju så mycket hela tiden. "/ Känns extra ledsamt då vi alltid varit (och fortfarande är) så tighta!


Nåväl...träningen...
Under tiden jag pratade med Paps kom Jimmy ner och skulle hämta en glass. Å så stänger han av cd-spelaren (:O), som jag tryckt på paus.
Den djävulska cd-spelaren som bara går i gång när den själv har lust till det, och inte när någon annan (t.ex. en träningssugen Naannii) vill det. Så var det med den saken...Jimmy försvann upp, samtalet avslutades och cd-spelaren totalvägrade börja spela min träningsmusik igen.
Utan musik, ingen träning i den ensamma källaren säger jag bara, så jag gav upp.
Tack för den Älskling! xD

40 Minuters träning blev det till slut. 10 minuters crosstrainer-uppvärmning, 20 minuter med hantlarna, 100 situps och lite dans.
Det med långpromenaden blir helt klart godkänt!
Naannii är på G (med stort G) igen! :D

Två turer till katterna har det blivit också. Matning och lite städning.
De är väldigt skygga, men det blir bättre...Sakta men säkert.
Glömde kameran, så min gamle trotjänare mobilkameran fick dammas av och återupplivas.





De två små är urgulliga. Nästan så man vill äta upp dem för sjuttsingen! ^^

en sak till att säga om dagen:
GRATTIS STINA! Hoppas du haft en underbar födelsedag! <3
Hoppas på en roadtrip till Kärvingeborn på Söndag. :)


Ny ledig dag imorn.
Vad har den på schemat då tror ni? :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Sanna. Kämpa på och håll humöret uppe så kommer träningen ge mer än bar resultat ska du se ;) Kram Nathalie

Anonym sa...

Hahahaa ja typiskt då vaknade du när du inte behövde gå upp hahah. Ja du verkar då fylla dina lediga dagar i alla fall. Syns i kväll
kram Städtanten

Anonym sa...

Tack för besöket, det var jättekul !
När ni åkt kunde vi inte hålla oss, utan kikade lite i ullen. Det var åtta stycken Frassar.....
Stor KRAM från oss i Vangsviken.