lördag 28 mars 2009

Earth hour, and Naannii's time.

Earth Hour...
En sån mysig "uppfinning". med jäkla bra budskap.

20.30 släckte vi alla lampor, och stängde av tv och dator. Låg i soffan och mös jag och Älsk.
21.00 åkte datorn och tv:n på, jag gick en sväng med Djin, och ett levande ljus tändes på bordet...Då orkade jag inte ligga och fundilera nå mer...
Då hade Jimmy snarkat i mitt öra en kvart. Yeeeeyy! Myspys!
Haha. Att han är så trött jämt. :)

Nåväl, jag var på i alla fall. Var ni?
-----

Å så var det det där med veckans vikt väl?
Naannii har börjat träna igen... och upp går det på vågen. Fy pyttsan va träl. Jag vill inte mer upp. Jag vill neeeeeeeeeer!
+ 0.6 och jag är uppe på 83 kilo igen.
1.4 kilo tyngre, Och längre bort från tatuering och halvvägs, än vad jag var för en månad sedan. (då jag faktiskt låg över halvvägs)
Beror denna veckas uppgång på att jag börjat bygga muskler igen? Eller beror det på den där jäkla våffeldagen?
Jag måste skärpa mig!

Denna vecka blev jag faktiskt riktigt besviken. För den träningsvärk och den duktighet jag känt efter träning och 7 kilometers längdskida har fått mig att tro att jag var på G på riktigt igen. Lurar jag bara mig själv? eller kommer det gå nedåt med rasande fart bara jag fortsätter kämpa med träning?
Jag SKA fortsätta kämpa, men kommer det snart ge resultat?

Veckans vikt och mått:
Vikt: 83.0 kg (+0.6)
Midja: 90.0 cm (+1.5)
Byst: 105,5 cm (-0.5)
Stjärt: 104 cm (+-0)
Mage: 97 cm (+-0)
Höft: 99.5 cm (-0.5)

Och vet ni vad?
Denna vecka är vecka 26 i mitt gå-ned-i-viktande. 26 är hälften av 52, och så vitt jag vet består ett år just av det, 52 veckor.
Jag har denna vecka kämpat mot min vikt i ett halvår!

För ett halvår sedan vägde jag 90.4 kilo, idag väger jag 83.0. (åhh, jag önskar jag hade hållt mig till 81.6 som för 4 veckor sedan). Men ändå...7.4 kilo är borta från min kropp. Puts väck!
För 26 veckor sedan var min midja 101 cm, nu är det bara 90 cm kvar av den. En minskning på 11 cm.
Min byst har minskat med 9.5 cm, och min rump med 9.
Magen har dragit ihop sig från 110 cm till 97, 13 cm till av Naannii borta där, och höften och mina Ääääääälskade (ironi?) lovehandels har krumpit hela 14.5 cm.
Med bara dessa mått, har Naannii minskat hela 57 cm och 7.4 kilo på denna tid.

Så vet ni vad? Jag är nog ganska nöjd ändå. :)

Men jag kan inte säga att jag inte längtar efter den dagen jag står där, med min tatuering gjord, med en hel drös av nya vackra kläder i garderoben...och alla mina 17.4 kilo borta!
En slank och smal, pigg och glad Naannii. Det vill jag va!

Bara att fortsätta kämpa efter den knaggliga vägen.
För jag (har sagt det förut, men jag säger det igen) SKA!

Det är min tur nu!

















2 kommentarer:

Linda sa...

57 cm, det va inte illa pinkat sanna.. Du ska vara stolt som tuppen!! =D

Keep your head up..
// Pusss Din lilla skit LInda

ElliNoran sa...

Jag tycker du är duktig Sanna som har gått ner så mycket i vikt! Det är bara att kämpa vidare.. Du kommer att klar de, kom ihåg de :) kram