torsdag 23 juni 2011

Vad ska du bli när du blir stor?

Har återigen kommit in i ett sånt där dåligt flow där jag inte kan sluta försöka komma på nånting som jag verkligen skulle vilja jobba med...
Här sitter jag, 22 år gammal (snart), och har ingen aning om vad jag vill göra när jag blir stor!
Har knappt några såna där vilda drömmar som man vet aldrig blir sanning ens!
Det finns Huuur mycket att välja på som helst.
Bara att välja och vraka egentligen,
(om man är beredd att plugga och lägga ner lite tid på det det vill säga)
och ändå...NADA i mitt huvud!

När jag var liten ville jag bli delfinskötare tror jag,
eller "jobba hemma" som jag så fint uttrycker det på filmen som spelades in på Dagis...(vad tusan jag menade med det vet jag inte)
men det vore väl ändå gött?
Att kunna jobba hemifrån,
Eller vartifrån som helst rättare sagt.
Det är nog lite av en dröm ändå...men med vad?

Fotografering tycker jag också är förjävla kul...
Men hur långt kommer man egentligen med en mobilkamera och ingenting mer?^^

Om man ändå bara kunde komma på något man verkligen verkligen ville göra med resten av sitt liv,
ett jobb man skulle kunna leva med för evigt.
Trivas med och ha riktigt jäkla skoj under tiden man håller på...

Inget ont mot mitt nuvarande jobb...
men det skulle ju kännas en gnutta trist att bli kvar på det första seriösa jobbet man någonsin haft...^^
och på bara halvtid dessutom...

Vad vill ni bli när ni blir stora?

2 kommentarer:

Musan sa...

Jag blev ju Syrra utan att va säker på om det va va jag ville när jag blir stor :P Men nu kan jag tala om att det är nog ta mig fan det här som är mitt kall i livet :D Ditt kall kommer nog också ge sig till känna så småningom.

Anonym sa...

Jag vill bli veterinär-assistent eller nåt liknande. En som tar hand om djur på djursjukhuset efter operationer osv. Inte klokt egentligen, men en jag träffade tjänar mer än t ex en undersköterska, djur är ibland mer värda än människor.