fredag 18 november 2011

Vänta vääänta vää...nej nu får de va nog!

Den här dagen blev inte riktigt som planerat...

Det lättvindiga byttes mot krångel,
och det smidiga mot väntan.

Den lagade bilen la av innan den tagit sig 200 meter från värksta'n den varit inlämnad på.
Och den snabba roadtrippen blev där helt plötsligt ett halvdags projekt. ^^
Herre min ge, vad trevligt!,
tänkte jag (ja, sikkert hörreni!) där jag satt i min egen bil och spenderade förmiddagen åt att kika igenom varenda funktion på mobilen under väntan på svar om Rob's bil.

Sen började det spöregna i minusgrader så att varningar om blixthalka gick ut på radion stup i kvarten...
Perfekt! jag som älskar att köra när det är halkigt!, ungefär.^^
Men jag tog mig hem utan problem till sist.
Då skulle jag och mamma tvätta hennes bil...
och där var det kö så jag höll på att bli tokig innan vi fick komma in.
GAAAH!!!

Där försvann dagen, min uttagna semesterdag(!!!), på att vänta och vänta,
och vänta lite till!
Surt, sa räven och bet i det sura äpplet. ^^

Mitt tålamod hade nog tatt semester själv under första delen av dagen som det verka.
Som bortblåst.
...
Efter det fick jag dock pyssla lite,
och då ökade både humöret octh tålamodet på en gång!

Wooopwooop.
Nu filmkikning med Rob och några vänner.

Inga kommentarer: