söndag 6 november 2011

besök hos mormorn

Jag, mamsen och syster tog en påhälsning hos käraste mormor idag.
Det blir alldeles för sällan nu för tiden,
jag antar man har fullt upp med annat...

Förr i tiden kan jag minnas jag var där var och varannan dag på fika.
Sockerdricka och pepparkakor.
Alltid!
(Det kanske är självaste mormor jag ska tacka för att jag växte upp och blev så snäll?
höhö^^ )

Idag blev det dock julmust, mazarin och mandelkubb som min mage fick med sig därifrån.
Det gick det också! =)

Snart fyller hon år också den där lilla mormorn.
90 bast!
Då blir det partaj!

"6 November 1632, låg dimman tät över Lützen...."
Hon kan historia den där tanten. ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gulligaste du som hinner bry dej om en gammal mormor. Man får försöka bry sej om sina nära o kära lite då o då, man vet ju aldrig hur länge de finns kvar.