tisdag 22 november 2011

Skryter lite

Ursäkta mig,
men jag måste bara få uttrycka hur mycket jag älskar mitt nystädade hem!

I lööööööööööööööööööööv it!

Bara vetskapen om att allt är avtorkat och rent,
Att lådor och skåp är tömda på skit som ändå inte används,
Att alla golvlister är dammfria...

Det är nästan så det blir lättare att andas!

Lätt värt de 12 timmar det tog!
Men det är då fan tur jag inte är så här noga mer än en gång om året. ^^

...Och vad mycket lättare det är att försöka hålla det rent när det redan är rent sen.
(öööhhh, vaa?)
Disken åker direkt in i maskinen istället för att bli ståendes på bänken.
Inga glas eller annat lämnas på rumsbordet.
Tappade småsaker tas upp på direkten.
Inte alls så slarvigt som det brukar vara.

Det är nästan så jag skulle vilja plocka upp vartenda hårstrå som faller på golvet!
eller nej, där överdrev jag...
det skulle jag aldrig orka bry mig om...
Men ändå.
Nästan så.

Ge mig en dag eller två,
så har den här känslan försvunnit. ^^


Inga kommentarer: