söndag 6 november 2011

En blå pall...

En söt liten kund frågade idag efter en blå pall mall.
Of course ska du får det, tyckte jag och pinnade in på lagret för att hämta...

Tjoffitjoff så dök där inne på lagret upp en knasig idé om att skoja med kunden upp i mitt stackars arma lilla huvud.
Testade lite försiktigt på arbetskamraten först,
för att se om mitt lilla "skämt" var dömt att lyckas...
eller misslyckas!

Hon tyckte det var lite kul i alla fall (tror jag), så jag drog av en riktig chansning...

Hann nästan bli lite nervös där ett tag,
ångrade mig säkert en 20 gånger bara på väg ut från lagret...

Men här var det leva eller dö som gällde.
Skulle kunden skratta,
eller inte fatta ett dugg om vad jag tjålade om?

"Här, jag hittade en!!!
För det var väl en sån här du menade?
Mer liknande en blå pall hade vi visst inte i lager..."

----
Antingen skrattade kunden bara av välvilja,
eller så har hon helt enkelt bara lika dålig (?) humor som jag!??

(Jag lyckades självklart trolla fram den riktiga "pallen" hon frågade efter också^^)


Inga kommentarer: