fredag 15 juni 2012

snabeltwist, bilprovning och 5-56

Nu ni jäklarannamma har den här kullan vart effektiv igen!

Dagen började med att jag bjöd upp till dans...
Drog en mycket energisk twist med snabeldraken,
en kärleksfull foxtrot med Mr. Mopp,
och satte igång tvättmaskinen på ett zumbapass.

Di kan danse di där typerna!
Den där Tony Irving hade gett oss en tolva, minst!

Snabeldraken tyckte det blev för varmt av allt dansande här inne i den dåliga luften,
så jag tog med honom ut i friska luften så han fick göra lite nytta i bilen också.
Tjoffitjoff!!!
Ren bil och ren lägenhet.
Ja tackar tackar ja!

Efter att ha hängt runt och fått en del av mitt dagliga hängelihäng med folk,
tog jag tjuren vid hornen och rastade gräsklipparen också,
när jag ändå var igång med att rasta alla mackapärer och mojänger,
och vårda både det inre och det yttre,
kunde jag lika gärna fortsätta.^^
Framsida, baksida, åt grannarna.
Snäll tjej!

Sista, men absolut inte (!!!) minst värda insatsen för dagen här hemma,
fick bli att ge dörrens gångjärn en rejäl dusch av 5-56!
Jäddrar anåda nu om ingen jäkel märker att det inte gnisslar över hela kvarteret när de kommer och hälsar på!, då blir jag faktiskt lissen i ögat..
SOOOM de tjatat och gnällt på den där dörra i ett halvårstid nu!

Märker de inget kan jag lika gärna "osmörja" den igen,
så ja hör när ovälkomna gäster försöker ta sig in hänne!
Istället för vakthund you know! ^^

Förövrigt har jag hjälpt styvfar idag också,
med att rasta hans nya bil en vända!
Haha, jag har då aldrig blivit så tjatad på,
om att köra en jäkla bil!!?

Tredje gången han sa åt mig att jag skulle ta en tur,
så kände jag att de va lika bra å ge med sig å ta de där nycklarna han så fint hade lagt fram framför mig.
Och jaaa, den gick den där bilen!
Förbaskat kul att köra!
Bra mycket mer drag i den än i min egna,
men mamma är nog glad om jag håller mig till den ändå,
för ho tyckte de gick lite för fort.

Ujijuj!
Det heter väl inte "gasen i botten" för ingenting? =)

Nåväl,
efter denna effektiva dag slängde jag mig på soffan,
hemma hos Carro,
och tjockade i mig chips å dricka...
PÅ EN TORSDAG!!!

Har man semester så har man! ;)

Nu är det natten,
och jag längtar redan tills imorgon...
Känns i hela kroppen att det kommer bli en förbaskat bra helg.

Humöret är på topp,
Jobbandet startar på Måndag,
och jag känner för att toka till det nå så jävulskt!
En annan gång av tok sätter ribban för helgens bravader.
Då: cykloppåsåkning i pulkabacken



Något som är ännu kuligare än att skratta åt andras idiotiskt roliga påhitt,
...är att i efterhand skratta åt sina egna!

Inga kommentarer: