torsdag 26 januari 2012

Längtan

En Naannii längtar efter den kommande hellediga helgen.
Den kommer hon att spendera med vännerna.
Massvis av umgåsning!
Helst non-stop,
för då mår hon bra.

Vänner, överhuvudtaget, gör att man mår bra.
Riktiga vänner!

Många skulle säkert säga att jag försöker glömma verkligheten genom att gömma mig bakom vännerna.
Att jag försöker undkomma vardagen,
och ja... kanske.
Jag tänker inte ljuga...
För just nu är min vardag inget att hänga i julgranen,
inte ens längst ner och på grenarna som ändå petar väggen i röven.

Men sanningen,
den är den, att jag bara försöker ta mig igenom.
Varken glömma eller sluta sakna.
För det kommer jag aldrig göra.

De är mitt skyddsnät, de där vännerna jag har...
Det bästa i världen!

Man lever bara en gång,
och vardagen kommer ju alltid att finnas där när man levt klart...
eller hur?


Inga kommentarer: