onsdag 18 januari 2012

Catfight

Lät Junior gå ut för första gången idag.
Tänkte att " Äsch, klart stackarn ska med storebror ut på äventyr, och inte sitta här inne och uggla med en gammeltant som mig!"

Ett trappsteg ut,
två,
tre...
NERE!

Och där fick jag panik!
Lockade och lockade:

"Hallåå Junniiii, kom in igen!
Stora vida världen är farlig för en sån liten en som dig!
Och tänk om friluftslivet Hugo själv inte tar med dig hem igen snart!"

Ohoooooww!

På med stövlers till min redan snygga outfit bestående av kort kjol och en utsliten gammal t-shirt med håret på svaj
(ja, jag brukar se ut så när jag precis gått upp och tänker städa),
och ut efter missarna på baksidan.

To late.
Där hade redan grannkatten fått syn på liten misse.
Och jäddrar tokka smällar han fick sig stackarn!

I nödfall (som då) tillät jag mig själv att kasta snö på grannkatten tills han släppte liten,
som kröp in under trappen skärrad till tusen innan jag fick tag på honom och tog med honom in igen.

Tveksamt om Junior någonsin kommer vilja sätta sin fot ute igen...
Bra eller dåligt?

Överbeskyddande matte har inte riktigt bestämt sig ännu. ^^



Inga kommentarer: