söndag 3 mars 2013

Rockabilly, bio och fart

Åhj, vad de här veckorna går fort!
Vardagarna bara flyger förbi,
och när Fredagarna kommer,
så pang bom,
så är det Måndag igen!

Jag har haft ytterligare en höjdarhelg!
Livet rullar på förbannat jävla fint just nu,
och jag är så enormt tacksam för det!

I Fredags kom jag hem från jobbet och slängde mig skitig, iklädd mjukis, i soffan för att bara andas ut och ta det lugnt.
Det gick snabbt över, kan jag säga,
när Robert ringde och frågade om vi skulle åka på bio med ett gäng andra...
...OM TJUGO MINUTER!!! ^^

Nyduschad, iordninggjord och 19 minuter senare satt jag i bilen på väg mot Karlstad!
Hastighetsrekord ta mä fan! =P

Vi såg nya "Die hard"-filmen.
Not my cup of tea, om man säger så....^^
men aja,
man ställer väl upp för biosugen karlakarl och bekanta.

Efter det blev det finmiddag på MAX innan hela gänget begav sig hemåt Dalaskogarna igen.

Lördagsmorgonen var avsatt för sovmorgon,
men ni kan ju gissa vem som lyckades slå upp ögonen 06.30?
Tjohoooo va gött...NOT!
Lyckades somna om en stund till,
sen när vi väl vaknade igen så lyxade vi till det med att ligga och dra oss en bra stund och bara njuta av varandras sällskap.
Det blir alldeles för lite sånt om vardagarna,
när jag måste upp och jobba,
och Robben alltid får ligga kvar och tryna.
(Ja, ni hör ju va orättvist jag har det här hemma! ;) )

Grejsade med lite grejer resten av dagen,
innan vi hamnade hos grannarna två dörrar bort på kvällskvisten tillsammans med en massa trevliga människor. 
Planering och tipspromenadsfråge-påhitt inför kommande familjedag med skoterklubben,
sen förfest innan Rockabillykväll på hyttan.
Det blev bra många svängar på de lurviga kan jag säga.
Förjävla kul!

En gnutta efterfest innan kvällen avslutades vid köksbordet med bullens pilsnerkörv!
(Typ bästa avslutningen på en festkväll som går att få. haha)

 Imorse drog jag med mig täcket till soffan och latade mig framför Vasaloppet...
men det var alldeles för fint väder att ligga inne och röta hela dagen,
så det fick bli en långtur på skotern med grabbarna med tillhörande korvgrillning!

...Som sagt.

En riktig höjdarhelg!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkar varit en helg som gick i hundra knyck...;)