onsdag 20 mars 2013

Panik-sista-minuten-tendenser

Okej,
nu har den här Naannii'n haft ännu en sånna däringa stress-början på veckan igen...
Det är nämligen så,
...att jag sålde min bil i Måndags! ^^

Äntligen. Härligt. Riktigt skönt.
Aaa,jag vet...
...så tänkte jag och Rob också vid köksbordet när audin for iväg med sin nya ägare.
(Den har legat på blocket i några veckor nu,
och anledningen är främst att jag vill ha en större bil,
och med drag!)
 
...Men mitt uppe i nöjdhetsruset, så kom vi på...
att nu hade vi INGEN bil överhuvudtaget!!!
 
(Robs bil, ja den lyckades han krocka med för någon vecka sedan...
Inte alls så kul, men huvudsaken är att det gick bra med honom!) 
 
...och så kom vi ju på också,
att vi endast hade TVÅ dagar på oss att hinna skaffa ny bil,
innan vi behöver ha den där nya bilen att dra skotrarna med upp till Gördalen! 

JIPPIII!
Hur fan lyckas vi sätta oss i dessa förbannade situationer jämt!??
 
Det blev en sen kvällstripp på ca 30 mil för att kika på en bil,
men nej,
när vi väl var hemma, och klockan redan slagit över till Tisdag,
så var det utan ny bil,
och med ännu lite mer panik än innan. ^^
 
Tisdagen bjöd på jobb 06-15.30,
sen var det bara upp upp å ivääääg igen!
Denna gång till Malung,
för att bli grymt besvikna både jag och Rob över bilen när vi väl fick se den.
BIG NO NO!

...Och just där och då,
så startade den där panikiga-paniken som kommer efter den vanliga panik-känslan!

Trötta och griniga av bristen på sömn sedan natten innan,
och irritation över att säljaren till den bil vi nyss kikat på hade höjt en jävla rishög till skyarna genom telefonen...
Så var vi faktiskt inne på idéen att skita i hela Gördalen-resan både jag och Rob.

Men vi ryckte faktiskt upp oss.
Tog ett djupt andetag,
och kom på att va faktiskt hade sett en till intressant bil på blocket.
Tio minuter senare var vi på väg från Malung,
till Ludvika (en sträcka på närmare 14 mil) för att kolla på den tredje passaten
(att jag ville ha en passat, det hade jag som tur var bestämt för länge sen) 
på mindre än ett dygn!
 
Klockan var närmare nio igår kväll när vi rullade in på gården där bilen fanns.
Rob kollade igenom allt som ska kollas innan man köper en bil...
Jag själv kollar utsidan och insidan...sen är jag liksom klar!^^
(ja va fan
 jag själv kan inte säga mer om en bil än om jag tycker den är snygg eller inte! ;) )
 
...Det är en jäkla tur att Robben är ungefär en hundra tusen gånger noggrannare än mig,
annars vet jag inte hur det skulle gå det där med bilköp och sånt!
 
Vid 22-tiden började vi rulla de sex milen vi hade hem...
...med TVÅ bilar!
 
Guskelôv!
 
 
 
 
 
 


 


Inga kommentarer: