lördag 16 mars 2013

Kvinnan här är väldigt nöjd

 Nu ni,
nu har jag gjort precis som jag skrev att jag skulle göra ikväll här om dagen...

Smuttandes på en "Peach melba"-cider sitter jag nu och pustar ut,
och faktiskt njuter en gnutta med om jag ska vara ärlig!

Familjedagen är i hamn,
och hör och häpna...
...men jag tycker faktiskt att den blev riktigt bra!

Trots allt panikande, bortglömmande av saker, 45 minuters fläsk-klippande,
tusentals velande om vilket recept vi skulle använda till kolbullarna,
virrande hit och dit om allt och ingenting,
och tidsbrist på det...
så lyckades vi få det att fungera till slut.

...och förbannat bra också!
(Det hoppas jag att alla som kom och var med också tycker,
annars vore det riktigt trist. ^^)

Det blev en tidig morgon då alarmet ringde redan vid klockan 6.
Full panik med att köra ut grejer till utflyktsmålet,
och till att fixa det sista som ännu inte hunnit fixas...
men vi hann!
Klockan halv 10 var vi på plats där vi skulle samlas,
och någongång vid 10-tiden,
efter en kort genomgång av dagen och utdelande av tipspromenads-lappar,
gasade vi, alla 19, skotrar iväg mot den första tipspromenadsfrågan.

Ungefär en timme, och 10 frågor senare, var vi framme och grillen tändes.
Barnen lekte och alla vuxna minglade runt tills det var nog fart på grillen för att servera kolbullar med lingonsylt, eller korv med bröd för den som ville.
Mätta och belåtna tog vi oss sen an en helt annan tävling.
Vi kan kalla den "75 meters blind-skoteråkning mot pinne"...
(Japp, vi kan faktiskt säga att jag kan ta åt mig äran av det otroligt snitsiga namnet på denna fiffiga tävling,
det är nämligen jag som kommit på den^^ )

Där satts alla (som ville såklart) på en skoter en och en,
75 meter längre satt en pinne...
så skulle de åka de där metrarna, stanna så nära pinnen som möjligt,
UTAN att köra på den,
...och med totalt svarttejpade glasögon,
omöjliga att se igenom,
för ögonen förstås! ;)

Så jävla läskigt att jag inte vågade pröva på det själv ens!
(Stort cred till alla som vågade!)

...Men kul som attan var det att se allas olika taktik för att ta sig så nära som möjligt utan att se överhuvudtaget vart de befann sig!
...och ansiktsuttrycken sen,
när de släppte styret, tog av sig glasögonen,
och insåg att de åkt helt åt fel håll,
fegat med en sisådär med 35 meter,
eller helt enkelt plöjt över pinnen som med en bulldozer,
(haha jaa, en lyckades faktiskt!)
Så jävla skoj!

Ännu en prisutdelning,
med förbaskat fina priser,
avklarades till de våghalsiga personer som faktiskt vågat pröva sig på en sådan idiot-tävling som denna...
Sen var den officiella familjedagen slut och stället tömdes på skotrar och folk,
medan vi plockade ihop alla grejer och kände oss nöjda med dagen innan vi for hemåt igen.

Väl hemma drogs det till med smörgåstårtekalas!
Inte ska en Rob's födelsedag bli skymd helt å hållet av en skoterdag heller! ;)
Och när kalasfolket hade styrt sin kos hemåt igen,
så var det redan dags att duscha och göra sig iordning för kvällens bravader...

...Och ja,
nu sitter jag som sagt här,
uppsminkad, och utan brasröksdoft till parfym...
smuttandes på denna cider,
och väntar på att folk ska börja droppa in!

Skål för en härlig skoterklubbsdag! 













Och ett hur STORT grattis som helst till mannen som kan dricka kaffe,
steka på kolbullar,
OCH posa framför kameran på samma gång! :D

 

Inga kommentarer: