onsdag 21 mars 2012

Varningstriangel i mittt huvud

Tidigt vaken ännu en ledig dag.

Fullt upp med göra idag.
Speciellt innan det bär av in till stan för besiktning.

Blev plötsligt så osäker i natt när jag låg och funderade:

"Varningstriangel....
har jag ens en sådan!!?
(troligtvis ligger det en där bak i skuffen, men jag är faktiskt inte riktigt säker!)
Fungerar alla lampor? Är handbromsen nog spänd?
Jävlar om jag skulle få någon sån där riktigt onödig tvåa,
som jag lika gärna hade kunnat fixa själv innan!
 Jag borde städa bilen med...
och tvätta den!
Inte för att det har något med besiktningen just,
men det skulle väl vara trevligt...
Och så har jag alla de där gamla konservburkarna liggande under diskbänken,
och all den där gamla reklamen proppad i tre olika kassar i källaren...
Det är lika bra att ta tag i det med när jag ändå håller på..."

Ja ni ser, när jag väl börjar fundera tar det aldrig slut på "att göra"-grejer,
så nu har jag en meterlång lista att hinna med innan jag åker iväg och får årets dom på bilen.

Bara att sätta igång!
Ingen vila här inte! =)

God morgon!


Inga kommentarer: