tisdag 13 mars 2012

Sökar'n

Jag har sökt nya jobb så fort något intressant dykt upp i över ett halvår nu...
tappade räkningen på det exakta antalet om hur många någonstans vid 40 ansökningar som skickats iväg från min dator,
och genom den gamla hederliga postverksamheten.

Tre eller fyra företag har svarat på min ansökan med ett "tack, men nej tack"...
resten har jag inte hört ett knyst ifrån.

Tänk att det ska vara så förbaskat svårt att hitta ett heltidsjobb!
Eller åtminstone ett företag som i alla fall vill träffas för en intervju!?

Jo, visst har jag jobb som det är,
och det är jag rysligt glad och tacksam för!
Det kunde vara värre! Mycket värre!

Men jag har liksom tröttnat lite.
Tröttnat på att i vanliga fall bara ha halvtid,
och på så vis väldigt sällan kunna spara undan några pengar.
Tröttnat på den där pressen jag känner att jag måste jobba varenda tid jag kan få,
även om jag kanske bestämt något helt annat min lediga dag,
för att få ihop fler timmar.

Dessutom känner jag minst sagt att det är dags för mig att testa på något nytt!

Här kan jag ju inte gå på en halvtidstjänst,
ända tills jag blir gammal och grå och går i pension! ^^

Därför söker jag effektivt nya jobb,
så fort jag ser något som verkar vara intressant så skrivs det ihop en ansökan och skickas.
Skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba med vad som helst,
så länge jag trivs!

Men fasan så svårt det är!!!
Hur ska man lyckas få tag på ett jobb,
när man aldrig ens fått chansen till en intervju???
Sååå,
har någon något förslag?
någon som har ett heltidsjobb passande mig liggande på hyllan? ^^

Please, let me know!? =)

Ger inte upp. Aldrig.
Nångång så!

Inga kommentarer: