lördag 17 mars 2012

Man måste inte alltid "vinna", för att verligen vinna


Jävlar vilken perfekt "det här ska jag göra på min lediga dag"-lista jag fick till här på nattkröken igår!!!

Och varför det då, undrar ni säkert nu?
(eller inte^^... men det bryr jag mig inte om)

Jo se ni,
för att allt som stod på den där listan,
det är vad min lediga Fredag bestått av!
Exaktelemente!

...Och så lite tillägg förstås,
som en fika på Håkanssons under roadtrippen,
som umgängestid med andra människor än dem jag visste,
som pantning av hopen burkar och flaskor jag samlat på mig under en tid.

Som att jag blev bjuden på middag bestående av tacos hemma hos Carolines föräldrar...
Och dessutom fick med mig en flaska hemgjort blåbärsvin när jag gick därifrån med motiveringen:
"Den här får du, för att du ä en sån go fleck!".

Underbara människor, underbart hem, förjävla trevlig middag!
Känner mig alltid så välkommen när jag kommer hem till dem,
jag trivs!

Helbra dag som sagt,
som jag till sist kom ur med två vinster (en i "Pictionary" och en i "Sista ordet"),
och en förlust.
2-1 till mig! ^^

Vissa kvällar älskar man livet mer än andra...
idag är en sådan kväll!

Dags att sova,
jobbdag imorgon.

God natt och trevlig helg! =)


Inga kommentarer: